-
X-Received: by 10.49.133.225 with SMTP id pf1mr232380qeb.6.1378933067271; Wed, 11 Sep
2013 13:57:47 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.133.225 with SMTP id pf1mr232380qeb.6.1378933067271; Wed, 11 Sep
2013 13:57:47 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!y3no17569757pbx.0!n
ews-out.google.com!rn2ni77589pbc.1!nntp.google.com!b4no12192516pbq.1!postnews.g
oogle.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 11 Sep 2013 13:57:47 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <l0qhss$5gp$1@news.icpnet.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=188.33.222.17;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 188.33.222.17
References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
<l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
<l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
<l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0qg3t$2tu$1@news.icpnet.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<l0qhss$5gp$1@news.icpnet.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <8...@g...com>
Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
From: k...@g...com
Injection-Date: Wed, 11 Sep 2013 20:57:47 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504137
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 11 września 2013 21:56:16 UTC+2 użytkownik Refleksyjny napisał:
> W dniu 2013-09-11 21:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
>
> > Hello Refleksyjny,
>
> >
>
> > Wednesday, September 11, 2013, 9:25:53 PM, you wrote:
>
> >
>
> > [...]
>
> >
>
> >>> Energię pozyskujesz ze spalania paliwa. Chcesz podobne osiągi do
>
> >>> spalinówek - musisz dostarczyć podobną energię w spalanym paliwie. Plus
>
> >>> dodać straty. Wyjdzie, że musisz spalić 2x więcej paliwa (szacuję z
>
> >>> niczego), czyli spalin będzie 2x więcej niż w "klasyku". Co więcej - bez
>
> >>> tych wszystkich katalizatorów i dopalaczy syfów - będą bardziej toksyczne.
>
> >> Mylisz się. Silniki parowe generują mniej spalin:
>
> >> http://huzarpower.com/pl/emisja
>
> >
>
> > 1. Spaliny to nie tylko tlenek węgla i węglowodory - wysoka
>
> > temperatura spalania generuje tlenki azotu. Ale najistotniejszą część
>
> > spalin (poza azotem) jest dwutlenek węgla i to o jego emisję chodzi
>
> > najbardziej. Współczesne silniki spalinowe nie emitują istotnych
>
> > ilości CO, HC i NOx.
>
>
>
> A w ogóle zadałeś sobie trud przeczytania tekstu z mojego linka?
>
> jak widać po tym co napisałeś NIE. Zatem mały cytat:
>
>
>
> Powód powrotu zainteresowania silnikiem parowym jest prosty. Proces
>
> spalania w silniku parowym jest zewnętrzny oraz stały, co sprawia, że
>
> jest bliższy osiągnięciu idealnego spalania w temperaturze 1700 K, co
>
> skutkuje znacznie mniejszą emisją NOx, HC i cząstek stałych (zawiesin).
>
>
>
> Tymczasem, w silniku spalinowym o spalaniu wewnętrznym, proces spalania
>
> odbywa się w obrębie cylindra i jest cykliczny. Tutaj też, wybuchowa
>
> mieszanka paliwa i powietrza podlega powtarzalnemu zapalaniu, a
>
> następnie szybkiemu chłodzeniu i wylotowi w czasie 50 ms lub mniej. Gazy
>
> spalane są początkowo w cylindrze, w temperaturze ok. 3000 K, tj. w
>
> warunkach powodujących powstawanie tlenków azotu.
>
> Po początkowym wybuchu, gorące gazy spalinowe ochładzają się na
>
> ściankach cylindra do temperatury ok. 500 K, co z kolei wywołuje
>
> powstawanie tlenku węgla i nie spalonych węglowodorów. W końcu, krótki
>
> czas całości wewnętrznego cyklu spalania utrudnia pełne spalanie, co
>
> skutkuje emisją sadzy lub cząstek stałych - problem ten dotyczy w
>
> szczególności silników wysokoprężnych.
>
> (...)
>
> żródło:
>
> http://huzarpower.com/pl/emisja
>
>
>
> > Nie ma seryjnych konstrukcji silników parowych,
>
> > żeby można było je porównywać w ogóle.
>
>
>
> A co ma seryjność danej konstrukcji do pomiarów emisji spalin silnika
>
> parowego zbudowanego powiedzmy w 3 egzemplarzach? Odpowiedź - Nic.
>
>
>
>
>
> >
>
> > 2. Znajdź wiarygodniejsze źródła. Jak na razie próbowałeś obalić prawa
>
> > termodynamiki, elementarną fizykę a teraz bierzesz się za chemię.
>
> >
>
>
>
> HA HA HA.
>
> To tyle w odpowiedzi na taki absurdalny zarzut :)
Tak ogólnie do niektórych. Panowie dzieci, przestańcie pierdolić głupoty. Silnik
parowy nadaje się do napędu urządzeń w których z dużym wyprzedzeniem można określić
zapotrzebowanie na moc. Ciuchcia, statek ok. Tam nie daje się w pedał a w czasie
pracy zapotrzebowanie na moc jest prawie stałe. Silnik w samochodzie może w
przeciągu kilku sekund przejść z mocy minimalnej do maksymalnej. Dla silnika parowego
nie posiadającego akumulatora energii w postaci bardzo bardzo dużego zbiornika taki
manewr jest niemożliwy w czasie kilku sekund. Z drugiej strony dla idiotów co dają w
pedał przy każdej okazji taki silnik byłby w sam raz. Mogli by dawać w pedał a efektu
by nie było.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.13 22:59 Refleksyjny
- 11.09.13 23:13 Tomasz Pyra
- 11.09.13 23:42 Refleksyjny
- 12.09.13 00:21 J.F.
- 12.09.13 00:30 J.F.
- 12.09.13 00:57 k...@g...com
- 12.09.13 00:57 Gotfryd Smolik news
- 12.09.13 01:03 Gotfryd Smolik news
- 12.09.13 01:04 k...@g...com
- 12.09.13 01:10 X-Man
- 12.09.13 01:21 Refleksyjny
- 12.09.13 01:26 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 01:56 Refleksyjny
- 12.09.13 03:02 A.L.
- 12.09.13 03:44 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=