eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • X-Received: by 10.49.133.225 with SMTP id pf1mr232380qeb.6.1378933067271; Wed, 11 Sep
    2013 13:57:47 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.49.133.225 with SMTP id pf1mr232380qeb.6.1378933067271; Wed, 11 Sep
    2013 13:57:47 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!y3no17569757pbx.0!n
    ews-out.google.com!rn2ni77589pbc.1!nntp.google.com!b4no12192516pbq.1!postnews.g
    oogle.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 11 Sep 2013 13:57:47 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <l0qhss$5gp$1@news.icpnet.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=188.33.222.17;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 188.33.222.17
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
    <l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
    <l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0qg3t$2tu$1@news.icpnet.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <l0qhss$5gp$1@news.icpnet.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <8...@g...com>
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Wed, 11 Sep 2013 20:57:47 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504137
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 11 września 2013 21:56:16 UTC+2 użytkownik Refleksyjny napisał:
    > W dniu 2013-09-11 21:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >
    > > Hello Refleksyjny,
    >
    > >
    >
    > > Wednesday, September 11, 2013, 9:25:53 PM, you wrote:
    >
    > >
    >
    > > [...]
    >
    > >
    >
    > >>> Energię pozyskujesz ze spalania paliwa. Chcesz podobne osiągi do
    >
    > >>> spalinówek - musisz dostarczyć podobną energię w spalanym paliwie. Plus
    >
    > >>> dodać straty. Wyjdzie, że musisz spalić 2x więcej paliwa (szacuję z
    >
    > >>> niczego), czyli spalin będzie 2x więcej niż w "klasyku". Co więcej - bez
    >
    > >>> tych wszystkich katalizatorów i dopalaczy syfów - będą bardziej toksyczne.
    >
    > >> Mylisz się. Silniki parowe generują mniej spalin:
    >
    > >> http://huzarpower.com/pl/emisja
    >
    > >
    >
    > > 1. Spaliny to nie tylko tlenek węgla i węglowodory - wysoka
    >
    > > temperatura spalania generuje tlenki azotu. Ale najistotniejszą część
    >
    > > spalin (poza azotem) jest dwutlenek węgla i to o jego emisję chodzi
    >
    > > najbardziej. Współczesne silniki spalinowe nie emitują istotnych
    >
    > > ilości CO, HC i NOx.
    >
    >
    >
    > A w ogóle zadałeś sobie trud przeczytania tekstu z mojego linka?
    >
    > jak widać po tym co napisałeś NIE. Zatem mały cytat:
    >
    >
    >
    > Powód powrotu zainteresowania silnikiem parowym jest prosty. Proces
    >
    > spalania w silniku parowym jest zewnętrzny oraz stały, co sprawia, że
    >
    > jest bliższy osiągnięciu idealnego spalania w temperaturze 1700 K, co
    >
    > skutkuje znacznie mniejszą emisją NOx, HC i cząstek stałych (zawiesin).
    >
    >
    >
    > Tymczasem, w silniku spalinowym o spalaniu wewnętrznym, proces spalania
    >
    > odbywa się w obrębie cylindra i jest cykliczny. Tutaj też, wybuchowa
    >
    > mieszanka paliwa i powietrza podlega powtarzalnemu zapalaniu, a
    >
    > następnie szybkiemu chłodzeniu i wylotowi w czasie 50 ms lub mniej. Gazy
    >
    > spalane są początkowo w cylindrze, w temperaturze ok. 3000 K, tj. w
    >
    > warunkach powodujących powstawanie tlenków azotu.
    >
    > Po początkowym wybuchu, gorące gazy spalinowe ochładzają się na
    >
    > ściankach cylindra do temperatury ok. 500 K, co z kolei wywołuje
    >
    > powstawanie tlenku węgla i nie spalonych węglowodorów. W końcu, krótki
    >
    > czas całości wewnętrznego cyklu spalania utrudnia pełne spalanie, co
    >
    > skutkuje emisją sadzy lub cząstek stałych - problem ten dotyczy w
    >
    > szczególności silników wysokoprężnych.
    >
    > (...)
    >
    > żródło:
    >
    > http://huzarpower.com/pl/emisja
    >
    >
    >
    > > Nie ma seryjnych konstrukcji silników parowych,
    >
    > > żeby można było je porównywać w ogóle.
    >
    >
    >
    > A co ma seryjność danej konstrukcji do pomiarów emisji spalin silnika
    >
    > parowego zbudowanego powiedzmy w 3 egzemplarzach? Odpowiedź - Nic.
    >
    >
    >
    >
    >
    > >
    >
    > > 2. Znajdź wiarygodniejsze źródła. Jak na razie próbowałeś obalić prawa
    >
    > > termodynamiki, elementarną fizykę a teraz bierzesz się za chemię.
    >
    > >
    >
    >
    >
    > HA HA HA.
    >
    > To tyle w odpowiedzi na taki absurdalny zarzut :)

    Tak ogólnie do niektórych. Panowie dzieci, przestańcie pierdolić głupoty. Silnik
    parowy nadaje się do napędu urządzeń w których z dużym wyprzedzeniem można określić
    zapotrzebowanie na moc. Ciuchcia, statek ok. Tam nie daje się w pedał a w czasie
    pracy zapotrzebowanie na moc jest prawie stałe. Silnik w samochodzie może w
    przeciągu kilku sekund przejść z mocy minimalnej do maksymalnej. Dla silnika parowego
    nie posiadającego akumulatora energii w postaci bardzo bardzo dużego zbiornika taki
    manewr jest niemożliwy w czasie kilku sekund. Z drugiej strony dla idiotów co dają w
    pedał przy każdej okazji taki silnik byłby w sam raz. Mogli by dawać w pedał a efektu
    by nie było.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: