-
Data: 2013-09-12 03:44:08
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu czwartek, 12 września 2013 01:56:39 UTC+2 użytkownik Refleksyjny napisał:
> W dniu 2013-09-12 01:10, X-Man pisze:
>
> > "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
>
> > news:5230cff1$0$1209$65785112@news.neostrada.pl...
>
> >> Użytkownik "Refleksyjny" napisał w wiadomości
>
> >>> Sprawność nowoczesnego silnika parowego w samochodzie dochodzi do
>
> >>> 30%, co jest bardzo dobrym wynikiem, bo moment obrotowy jest bardzo
>
> >>> wysoki, więc 30KM (stałe!) z takiego silnika spokojnie pozwala na
>
> >>> komfortową jazdę z dużymi prędkościami.
>
> >> Zartujesz ? 30KM starczy na jakies 100-120km/h.
>
>
>
> Przecież 30KM to dużo! biorąc pod uwagę, że w steamerach masz tę moc
>
> maksymalną od zerowych obrotów, czyli cały czas, a nie jak w silnikach
>
> spalinowych dopiero od jakichś tam obrotów wyższych.
>
>
>
> > w maluchu to może tak ale w normalnym aucie którym jadą sobie 4 osoby z
>
> > bagażami to ze 200KM byłoby akurat no i chętnie się dowiem jaki to jest
>
> > ten moment obrotowy przy tych 30KM ? 399Nm przy 175KM w moim aucie nie
>
> > powala jak się jeździ na pusto to jeszcze daje radę zpakowany po dach
>
> > jakos jedzie ale szału nei robi aaa i żeby nie było jestem jak
>
> > najbardziej za tym żeby silnikowi parowemu się udało itd no ale 30KM to
>
> > się może sprawdzić w motorowerze a nie w normalnym aucie większym od
>
> > malucha
>
>
>
> Hm, myślisz zbyt współcześnie. :)
>
> WYdaje mi się, że chyba nigdy nie czytałeś o historii motoryzacji
>
> (polecam Witolda Rychtera - Dzieje Samochodu) i nie doceniasz jak dużo
>
> to jest mocy silnika te 30KM w silniku o dużym momencie obrotowym!
>
> Zwłaszcza w latach 20 zeszłego wieku... :)
>
> W obecnych silnikach spalinowych moc maksymalna np 75KM jest osiągana
>
> ale tylko przy bardzo wysokich obrotach, np 5500 RPM. Na niższych
>
> obrotach, a więc takich na jakich auto jeździ przez 95% czasu moc
>
> generowana przez silnik jest ułamkiem maksymalnej mocy. Zobacz sobie
>
> jakieś wykresy wzrostu mocy w zależności od obrotów. Przy 2000RPM moc
>
> może wynosić np 20-25KM i to w zupełności wystarcza do jazdy na V biegu
>
> 90-100km/h.
>
>
>
>
>
>
>
> A ten parowy Doble z 1924 roku jeździ obecnie (6 egzemplarzy się
>
> zachowało) jak doczytałem nawet z prędkościami do 190km/h na prostej
>
> asfaltowej autostradzie, a 140km/h to ze spokojem wyciąga.
>
>
>
> Typical performance.
>
> The 1924 model Doble Series E steam car could run for 1,500 miles (2,400
>
> km) before its 24-gallon water tank needed to be refilled; even in
>
> freezing weather, it could be started from cold and move off within 30
>
> seconds, and once fully warmed could be relied upon to reach speeds in
>
> excess of 90 miles per hour (140 km/h). In recent years Doble cars have
>
> been run at speeds approaching 120 mph (190 km/h), this without the
>
> benefits of streamlining, and a stripped down version of the Series E
>
> accelerated from 0 - 75 mph (121 km/h) in 10 seconds.[12][13] Its fuel
>
> consumption, burning a variety of fuels (often kerosene), was
>
> competitive with automobiles of the day, and its ability to run in eerie
>
> silence apart from wind noise gave it a distinct edge. At 70 mph (110
>
> km/h), there was little noticeable vibration, with the engine turning at
>
> around 900 rpm.
>
>
>
> Contemporary Doble advertisements mentioned the lightness of the engine,
>
> which would lead customers to compare it favorably with heavier gasoline
>
> engines, but "engine" in a steam car usually refers solely to the
>
> expander unit, and does not take into account the complete power plant
>
> including boiler and ancillary equipment; on the other hand clutch and
>
> gearbox were not needed. Even so, the overall weight of a Series E was
>
> in excess of 5000 pounds.
Weź patelnię z cienkim dnem. nalej pół szklanki wody. Postaw na palniku gazowym.
Największy w typowej kuchence ma z 2.5kW. Doprowadź do wrzenia. Zdejmij patelnię z
palnika. Jak przestanie wrzeć to postaw na palniku. Licz czas jaki upłynie żeby znowu
zaczęło wrzeć. W silniku spalinowym opóźnienie przy daniu w pedał to setki
milisekund. W parowym odpowiedz jest po o wiele dłuższym czasie. To dyskwalifikuje
taki silnik do napędu współczesnego samochodu. na pewno z jakiś filmów znasz zwrot "
kocioł pod para". Dotyczy to parowozów i statków. Oznacza ze w kotle utrzymywane jest
maksymalne ciśnienie pomimo że silnik nie pracuje. Nadmiar pary wyrzucany jest
zaworem bezpieczeństwa do atmosfery. Jak skład rusza to charakterystyczne jest
buksowanie kół w parowozie. Po kilkunastu obrotach koła zwalniają i łapią
przyczepność. Zwalniają nie dlatego że ktoś zawór przymknął ale że spadło ciśnienie
pary w kotle. Na chwilę przed ruszeniem węglarz szufluje węgiel na maksa i dmuchawa
idzie na maksa. Skład się bujnie i przez moment jedzie siła bezwładności. Trwa to do
momentu aż w kotle zrobi się para o odpowiednim ciśnieniu. Trwa to chwilę zanim
ciśnienie urośnie do takiego że umożliwi przyspieszanie. Ze `względu na duży czas
zwłoki napęd parowy jest praktycznie nie regulowalny. Bo albo ciśnienie jest za małe
albo wywala zaworem bezpieczeństwa. W parowozach z wyjątkiem pierwszych konstrukcji
woda była w obiegu zamkniętym. Ale że były duże ubytki ze względu na to że jedyna
szybka regulacja polega na puszczaniu pary w gwizdek. To przy każdym parowozie był
ogromny zbiornik na wodę żeby uzupełniać ubytki związane z wypuszczaniem pary do
atmosfery. Powiedzenie puszczanie pary w gwizdek oznacza na marnowanie czegoś.
parowóz jak jedzie to słychać że od czasu do czasu gwiżdże. Gwiżdże żeby ostrzec że
za chwilę ciśnienie będzie za duże i otworzą się zawory bezpieczeństwa, stąd się
wzięło powiedzenie o puszczaniu pary w gwizdek. Podstawową wadą kołów parowych jest
nie to że nie można ich szybko uruchomić. Ich nie daje się szybko regulować ani
wyłączyć. W przypadku lokomotywy a tym bardziej statku nie jest to duży feler. Ale w
przypadku samochodu bardzo duży. W statku z silnikiem parowym przejście od mała
naprzód do cała naprzód może trwać godzinę i nikomu to nie będzie przeszkadzało.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.13 04:02 k...@g...com
- 12.09.13 05:51 Marek Dyjor
- 12.09.13 06:03 Marek Dyjor
- 12.09.13 08:46 Maciek
- 12.09.13 08:54 Andrzej Lawa
- 12.09.13 09:35 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 09:37 Andrzej Lawa
- 12.09.13 12:59 Refleksyjny
- 12.09.13 13:07 k...@g...com
- 12.09.13 13:15 Jan Koval
- 12.09.13 13:39 k...@g...com
- 12.09.13 13:45 bma
- 12.09.13 13:46 Jan Koval
- 12.09.13 13:55 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 13:55 Jan Koval
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual