eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmbezprawie (?) w PLay › Re: bezprawie (?) w PLay
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: bezprawie (?) w PLay
    Date: Mon, 08 Apr 2013 10:08:38 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 59
    Message-ID: <kjtuel$rqv$1@mx1.internetia.pl>
    References: <51609ae5$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <kjtmfs$ntc$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 37-128-66-181.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1365409045 28511 37.128.66.181 (8 Apr 2013 08:17:25 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Apr 2013 08:17:25 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <kjtmfs$ntc$1@node2.news.atman.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: avast! (VPS 130407-1, 2013-04-07), Outbound message
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.5) Gecko/20031007
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:1044278
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-04-08 08:01, Trybun pisze:
    > W dniu 2013-04-07 00:00, p47 pisze:
    >> Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało
    >> jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy")
    >> na świadczenie usług telekomunikacyjnych. Ponieważ okres ten kończy
    >> się obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu tej firmy
    >> aby podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej
    >> odpowiadającym moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego
    >> numeru, zgodnie z nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa ta
    >> miałaby obowiązywać po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu trwania
    >> obecnej umowy.
    >> Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a potem pisemnie, bez
    >> podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył o 1 miesiąc czas
    >> trwania obecnej umowy twierdząc, że:
    >> 1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas
    >> określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię jest
    >> ona wciąż obowiązująca.
    >> 2. przy takim wypowiedzeniu obowiązuje mnie 1-miesięczny okres
    >> wypowiedzenia, a więc zmuszają mnie do faktycznego przedłużenia
    >> obecnej umowy o 1 miesiąc ponad okres zapisany 3 lata temu w umowie.
    >>
    >> Czy istnieją jakieś podstawy prawne takiego ich stanowiska a jeśli nie
    >> to jak wymusić przestrzeganie przez PLAY przepisów prawa,- czy
    >> istnieje np rzecznik praw konsumenta w telekomunikacji?
    >
    > To bandyckie bezprawie jest u nas obowiązującym prawem. Tylko u nas
    > zmusza się klienta do wypowiadania umów zawartych na termin. To jest
    > chore i same sobie przeczy, ale jak widać niektórzy przyjmują to ze
    > zrozumieniem. Niewolnicy XXI wieku..

    Gdyby umowa całkiem wygasała to tysiące klientów oburzałoby się, że z
    dnia na dzień są pozbawieniu możliwości dzwonienia.
    Takie tez jest stanowisko UKE:

    http://forum.gazeta.pl/forum/w,1115,127035123,,pytan
    ie_do_UKE_Umowy_na_czas_okreslony.html?v=2
    "Szanowny Panie,
    w odpowiedzi na Pańskie pismo skierowane do Urzędu Komunikacji
    Elektronicznej pragnę poinformować, iż zgodnie z obowiązującymi
    przepisami prawa, kwestia statusu umowy zawieranej na czas określony po
    upływie wskazanego w niej terminu obowiązywania pozostaje w sferze
    swobodnej decyzji stron umowy. Możliwe są w tym wypadku różne
    rozwiązania. Umowa może wygasnąć, przekształcić się w kolejną umowę na
    czas określony albo przekształcić się w umowę na czas nieokreślony.
    W przypadku umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych standardem jest
    automatyczne przekształcanie się umowy zawartej na czas określony w
    umowę na czas nieokreślony, o ile abonent we wskazanym w umowie terminie
    nie złoży innego oświadczenia woli. Takie rozwiązanie gwarantuje
    abonentowi ciągłość świadczenia usług telekomunikacyjnych dając
    jednocześnie abonentowi czas na podjęcie decyzji o dalszej współpracy z
    operatorem lub rozwiązania umowy na świadczenie usług telekomunikacyjnych.
    Czas na podjęcie decyzji w tym zakresie jest zwykle w umowach
    wskazywany. W przypadku umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych
    przedsiębiorcy telekomunikacyjni najczęściej wskazują termin najpóźniej
    30 dni przed upływem terminu umowy zawartej na czas określony."


    --
    pozdrawiam
    MD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: