  • 1. Data: 2024-07-07 20:06:06
    Temat: NAS
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Czy to dobra droga, którą wskazało AI?
    Chcę mieć możliwość zapisu automatycznie zdjęć na domowym dysku
    zrobionych telefonem.
    Ma działać tak jak teraz klikam ikonę ZDJĘCIA i są zdjęcia.
    Robię zdjęcie, a w tle jest ono przesyłane automatycznie.

    Robert

    Aby po zrobieniu zdjęcia telefonem zapisało się ono od razu na domowym
    dysku i nie zabierało miejsca w telefonie, najlepszym rozwiązaniem jest
    użycie serwera NAS (Network Attached Storage) z funkcją synchronizacji
    zdjęć. Oto jak to zrobić krok po kroku:

    ### Użycie Serwera NAS z Funkcją Synchronizacji
    1. **Kup serwer NAS**:
    - Popularne marki to Synology, QNAP, Western Digital.

    2. **Skonfiguruj NAS**:
    - Podłącz NAS do routera i skonfiguruj zgodnie z instrukcjami
    producenta.

    3. **Zainstaluj odpowiednią aplikację na telefonie**:
    - **Synology**: DS Photo lub Synology Photos.
    - **QNAP**: Qfile lub Qphoto.

    4. **Skonfiguruj automatyczną synchronizację zdjęć**:
    - W aplikacji na telefonie włącz funkcję automatycznego przesyłania
    zdjęć do NAS. Zwykle jest to opcja w ustawieniach aplikacji, gdzie można
    wybrać folder docelowy na NAS oraz ustawić, aby zdjęcia były usuwane z
    telefonu po przesłaniu.

    5. **Upewnij się, że telefon jest połączony z siecią**:
    - Zdjęcia będą automatycznie przesyłane na NAS, gdy telefon jest
    podłączony do sieci Wi-Fi (można także ustawić przesyłanie przez sieć
    komórkową, ale to może generować dodatkowe koszty).

    ### Przykład z Synology NAS:
    1. **Kup Synology NAS**: np. Synology DS220+.
    2. **Skonfiguruj NAS**: Podłącz do sieci, zainstaluj oprogramowanie,
    utwórz konta użytkowników.
    3. **Zainstaluj aplikację Synology Photos na telefonie**.
    4. **W aplikacji Synology Photos**:
    - Przejdź do ustawień (Settings).
    - Włącz funkcję ,,Photo Backup" (Kopia zapasowa zdjęć).
    - Wybierz folder docelowy na NAS, gdzie zdjęcia mają być zapisywane.
    - Wybierz opcję ,,Remove photos from device after upload" (Usuń
    zdjęcia z urządzenia po przesłaniu).

    ### Użycie Chmury Prywatnej z Synchronizacją
    Jeśli nie chcesz inwestować w serwer NAS, możesz skonfigurować chmurę
    prywatną na komputerze domowym.

    #### Krok po kroku:
    1. **Zainstaluj oprogramowanie chmurowe**: np. Nextcloud na komputerze
    domowym.
    2. **Skonfiguruj Nextcloud**: Ustal foldery, które chcesz udostępniać.
    3. **Zainstaluj aplikację Nextcloud na telefonie**.
    4. **W aplikacji Nextcloud**:
    - Włącz funkcję automatycznego przesyłania zdjęć.
    - Skonfiguruj, aby zdjęcia były usuwane z telefonu po przesłaniu.

    ### Podsumowanie
    Użycie serwera NAS z funkcją automatycznego przesyłania zdjęć jest
    najwygodniejszym i najbardziej niezawodnym rozwiązaniem. Daje pełną
    kontrolę nad przechowywaniem danych i umożliwia łatwy dostęp do zdjęć z
    dowolnego urządzenia. Alternatywnie, użycie chmury prywatnej na
    komputerze domowym również zapewnia automatyczną synchronizację zdjęć i
    zwalnia miejsce na telefonie.

  • 2. Data: 2024-07-08 14:59:03
    Temat: Re: NAS
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

> [...]
    > Ma działać tak jak teraz klikam ikonę ZDJĘCIA i są zdjęcia.
    > Robię zdjęcie, a w tle jest ono przesyłane automatycznie.

    Tak, działa to dobrze. U mnie na Synology.
    Nie jestem pewien tego automgicznego usuwania zdjęć na telefonie po
    synchronizacji (nie używam) ale pewnie też działa.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 3. Data: 2024-07-08 15:00:22
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 08.07.2024 o 14:59, Mirek Ptak pisze:

    > Tak, działa to dobrze. U mnie na Synology.
    > Nie jestem pewien tego automgicznego usuwania zdjęć na telefonie po
    > synchronizacji (nie używam) ale pewnie też działa.

    PS - dotyczy Androida w moim przypadku :)

  • 4. Data: 2024-07-08 15:23:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 8 Jul 2024 15:00:22 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > PS - dotyczy Androida w moim przypadku :)

    Równie dobrze działa na hoście z Xpoenology, różnych free-NAS czy
    openmediavault.
    Też nie wiem, jak z usuwaniem na kliencie. Ja jednak wolałbym mieć w obu
    miejscach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2024-07-08 16:15:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-08, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Równie dobrze działa na hoście z Xpoenology, różnych free-NAS czy
    > openmediavault.
    > Też nie wiem, jak z usuwaniem na kliencie. Ja jednak wolałbym mieć w obu
    > miejscach.

    Ppróbowałem wiele razy zrobić taki backup w oparciu o owncloud i nigdy
    androidowe klienty nie robiły mi prawidłowo backupu. Po prostu
    przerywały w jakimś momencie sync i już nie kontynuowały. Do dziś nie
    doszedłem dlaczego. Ma ktoś jakieś bardziej pozytywne doświadczenia z
    taką (inną) "chmurą" hostowaną pod Linuksem? W tym momencie używam
    google photos (płacę) i wszystko działa jak należy, ale chciałbym się od
    nich odpępowić.

    Apropos kasowania, Robert, Ty mówisz o iPhonie? Jakoś trudno mi sobie
    wyobrazić, że ktoś by chciał lokalnie kasować zdjęcia pod Androidem,
    gdzie większość urządzeń ma slot karty sd.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2024-07-08 16:52:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > wyobrazić, że ktoś by chciał lokalnie kasować zdjęcia pod Androidem,
    > gdzie większość urządzeń ma slot karty sd.

    Nie, to Android. To problem syna, kupiliśmy kartę, ale już zapełniona.
    Chyba 64 GB. Telefon umożliwia 512.
    A jak miejsca brak, Gmail straszy, że nie będzie poczty.

    Robert

    Robert

  • 7. Data: 2024-07-08 18:20:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Jul 2024 16:52:09 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Nie, to Android. To problem syna, kupiliśmy kartę, ale już zapełniona.
    > Chyba 64 GB. Telefon umożliwia 512.
    > A jak miejsca brak, Gmail straszy, że nie będzie poczty.

    No ale przeciez zrzucic można innymi sposobami.

    Chocby wsadzic kartę do komputera, skopiować i skasować.
    Albo kupić większą kartę.

    J.

  • 8. Data: 2024-07-08 19:38:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Monday, July 8, 2024, 4:52:09 PM, you wrote:

    [...]

    > Nie, to Android. To problem syna, kupiliśmy kartę, ale już zapełniona. Chyba 64 GB.
    Telefon umożliwia 512.
    > A jak miejsca brak, Gmail straszy, że nie będzie poczty.

    8.99 PLN miesięcznie kosztuje pakiet 100 GB Google One. 13.99 PLN za 200 GB. Można
    dzielić z rodziną.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2024-07-08 20:51:55
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    GB. Telefon umożliwia 512.

    > 8.99 PLN miesięcznie kosztuje pakiet 100 GB Google One. 13.99 PLN za 200 GB. Można
    dzielić z rodziną.

    Dzielenie swoich fotek z google, bezcenne. :(

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2024-07-08 22:34:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 08.07.2024 o 18:20, J.F pisze:

    > No ale przeciez zrzucic można innymi sposobami.

    Ale chodzi o wygodę, aby mieć dostęp do wszystkich z telefonu.

    > Chocby wsadzic kartę do komputera, skopiować i skasować.
    > Albo kupić większą kartę.

    Te 64 MB w dwa miesiące pewnie zapełnił.

    Robert