eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmbezprawie (?) w PLay › Re: bezprawie (?) w PLay
  • Data: 2013-04-08 10:08:38
    Temat: Re: bezprawie (?) w PLay
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-04-08 08:01, Trybun pisze:
    > W dniu 2013-04-07 00:00, p47 pisze:
    >> Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało
    >> jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy")
    >> na świadczenie usług telekomunikacyjnych. Ponieważ okres ten kończy
    >> się obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu tej firmy
    >> aby podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej
    >> odpowiadającym moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego
    >> numeru, zgodnie z nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa ta
    >> miałaby obowiązywać po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu trwania
    >> obecnej umowy.
    >> Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a potem pisemnie, bez
    >> podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył o 1 miesiąc czas
    >> trwania obecnej umowy twierdząc, że:
    >> 1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas
    >> określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię jest
    >> ona wciąż obowiązująca.
    >> 2. przy takim wypowiedzeniu obowiązuje mnie 1-miesięczny okres
    >> wypowiedzenia, a więc zmuszają mnie do faktycznego przedłużenia
    >> obecnej umowy o 1 miesiąc ponad okres zapisany 3 lata temu w umowie.
    >>
    >> Czy istnieją jakieś podstawy prawne takiego ich stanowiska a jeśli nie
    >> to jak wymusić przestrzeganie przez PLAY przepisów prawa,- czy
    >> istnieje np rzecznik praw konsumenta w telekomunikacji?
    >
    > To bandyckie bezprawie jest u nas obowiązującym prawem. Tylko u nas
    > zmusza się klienta do wypowiadania umów zawartych na termin. To jest
    > chore i same sobie przeczy, ale jak widać niektórzy przyjmują to ze
    > zrozumieniem. Niewolnicy XXI wieku..

    Gdyby umowa całkiem wygasała to tysiące klientów oburzałoby się, że z
    dnia na dzień są pozbawieniu możliwości dzwonienia.
    Takie tez jest stanowisko UKE:

    http://forum.gazeta.pl/forum/w,1115,127035123,,pytan
    ie_do_UKE_Umowy_na_czas_okreslony.html?v=2
    "Szanowny Panie,
    w odpowiedzi na Pańskie pismo skierowane do Urzędu Komunikacji
    Elektronicznej pragnę poinformować, iż zgodnie z obowiązującymi
    przepisami prawa, kwestia statusu umowy zawieranej na czas określony po
    upływie wskazanego w niej terminu obowiązywania pozostaje w sferze
    swobodnej decyzji stron umowy. Możliwe są w tym wypadku różne
    rozwiązania. Umowa może wygasnąć, przekształcić się w kolejną umowę na
    czas określony albo przekształcić się w umowę na czas nieokreślony.
    W przypadku umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych standardem jest
    automatyczne przekształcanie się umowy zawartej na czas określony w
    umowę na czas nieokreślony, o ile abonent we wskazanym w umowie terminie
    nie złoży innego oświadczenia woli. Takie rozwiązanie gwarantuje
    abonentowi ciągłość świadczenia usług telekomunikacyjnych dając
    jednocześnie abonentowi czas na podjęcie decyzji o dalszej współpracy z
    operatorem lub rozwiązania umowy na świadczenie usług telekomunikacyjnych.
    Czas na podjęcie decyzji w tym zakresie jest zwykle w umowach
    wskazywany. W przypadku umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych
    przedsiębiorcy telekomunikacyjni najczęściej wskazują termin najpóźniej
    30 dni przed upływem terminu umowy zawartej na czas określony."


    --
    pozdrawiam
    MD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: