  • 1. Data: 2024-07-06 04:11:32
    Temat: Re: eSIM na czym polega
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-05, Monika Głowacka <m...@g...pl> wrote:
    > Jak to się odbywa? Jeśli mam telefon z eSIM to podaję do operatora
    > jakieś numerki i operator do tych numerków uruchamia usługę?

    W dużym skrócie tak, przy czym nie tyle podajesz do operatora co podajesz
    i nic więcej Cię nie interesuje. W praktyce nie są to numerki, a pewien
    adres podobny do url przeglądarki, przykład:

    LPA:1$rsp-eu.redteamobile.com$jakiśnumerek

    Ale nawet w to się nikt nie bawi, bo po prostu skanujesz telefonem kod
    QR i tyle. Wygląda na to, że na czas rejestracji musi być połączenie z
    Internetem. To jest tryb dla bardziej kumatych użytkowników, bo
    większość firm gdzie kupujesz usługę eSIMa ma aplikacje, która robi
    wszystko za ciebie.

    Sama rejestracja to parę sekund. Przedtem musisz oczywiście ten eSIM
    (konkretną usługę) kupić. W zależności od lokalizacji, może się to
    wiązać z uwierzytelnieniem, ale tu nie ma żadnych różnic z simami
    fizycznymi.

    Bawię się tym już ze dwa dni i na razie głownie pozytywy. Mam w tej
    chwili w telefonie jeden fizyczny sim i 3 eSIMy. Jakiś globalny DATA 1GB
    za ca 4zł, lokalny DATA za podobną ceną - tego aktywowałem, żeby
    zobaczyć jak działa i śmiga aż miło, i jeden na najbliższy wyjazd, który
    aktywuje się po zalogowaniu do docelowej sieci. A póki się nie aktywuje
    to ważności mają od pół roku do roku siedzenia w telefonie.

    Jedyny minus taki, że przy jednym esimie mam wyraźnie powiedziane, że
    jak go odinstaluję to po ptakach, czyli nie ma przenoszenia pomiędzy
    urządzeniami, ani nawet reinstalacji. Z innym operatorem jest z kolei
    uwaga, że jak najbardziej mogę reinstalować, ale jest to tylko możliwe
    ich aplikacją (może kłamią). Z tym, że zasadniczo nie jest mi taka
    funkcja (przenoszenia/reinstalcji) potrzebna, a zdaje się mogę mieć tych
    eSIMów 5 czy 7 na raz, plus 2 fizyczne

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2024-07-06 10:36:20
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 06/07/2024 03:11 am, Marcin Debowski wrote:
    > funkcja (przenoszenia/reinstalcji) potrzebna, a zdaje się mogę mieć tych
    > eSIMów 5 czy 7 na raz, plus 2 fizyczne

    Tak przy okazji - na jakim telefonie?
    W zeszlym roku przejezdzajac przez Szwajcarie, potrzebowalem cos do
    internetu na jeden dzien. W pewnym sklepie przy pomocy oblugi udalo sie w
    koncu na samsungu s22, na google pixel 2 nie poszlo, na samsungu note10 tez
    nie. Wszystkie leciwe, i zastanawiam sie jak to teraz wyglada. Moze czas
    juz zmienic telefon.

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 3. Data: 2024-07-06 11:17:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.07.2024 o 10:36, 2late pisze:

> [...]
    > w koncu na samsungu s22, na google pixel 2 nie poszlo, na samsungu
    > note10 tez nie. Wszystkie leciwe, i zastanawiam sie jak to teraz

    No chyba jest tak, że telefon musi wspierać eSim.

    Robert

  • 4. Data: 2024-07-06 11:48:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-06, 2late <d...@w...pl> wrote:

> [...]
    > nie. Wszystkie leciwe, i zastanawiam sie jak to teraz wyglada. Moze czas

    Samsung A55.
    A nie udawało się już na etapie instalacji?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2024-07-06 11:49:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-06, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > No chyba jest tak, że telefon musi wspierać eSim.

    Wymienione wspierają.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2024-07-07 12:04:46
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 06/07/2024 10:48 am, Marcin Debowski wrote:

    > Samsung A55.
    > A nie udawało się już na etapie instalacji?

    Nie rozumiem pytania.

    Zupelnie zapomnialem o istnieniu swiata poza EU ;) i obudzilem sie nagle z
    niejasna wizja wielkich stawek zapolaczenie internetowe.
    W polowie improwizowana wycieczka rowerowa z zaladowana przyczepka
    zahaczyla o Szwajcrie, wyszly prwaie dwa dni z noclegiem. Mapa i polaczenie
    internetowe to mus.
    Nie za bardzo mialem ochote placic ok.25 frankow u tradycyjnych operatorow
    to zaszedlem do jakiegos co sprzedawal e-sim. Nie chcac sobie zasmiecac
    pierwszego (glownego) telefonu sprawdzalem od najstarszego.
    Wlasciwie to krok po kroku robilem co mi tam gosc podpowiadal, jednym okiem
    spogladajac czy rower dalej stoi. ;)

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 7. Data: 2024-07-07 14:05:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-07, 2late <d...@w...pl> wrote:

    > Nie rozumiem pytania.

    Przykładowo, skanuję sobie kod QR, telefon coś tam brzdąka, że
    instaluje, potem mówi, że nie może zainstalować, albo w ogóle nie
    rozpoznaje kodu/adresu. Sytuacja hipotetyczna, bo mi się wszystko
    poinstalowało. Inna możliwość. Wszystko się instaluje bez błędu, esim
    sie pojawia na liście, ale nie łaczy się z siecią operatora. Jeszcze
    inna: łączy się z siecią operatora, ale nie działa (nie można zadzwonić,
    nie ma internetu).

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2024-07-07 14:45:12
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    A jak to jest w Orange coś tam coś tam, gdzie można mieć dwa-trzy urządzenia na
    jednym numerze (ale na różnych eSIM-ach)?
    Można sobie przenosić z urządzenia na urządzenie?

    -----

  • 9. Data: 2024-07-07 15:09:04
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 07/07/2024 01:05 pm, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > sie pojawia na liście, ale nie łaczy się z siecią operatora. Jeszcze
    > inna: łączy się z siecią operatora, ale nie działa (nie można zadzwonić,

    A to juz nie pamietam. Na samsungu s22 poszlo blyskawicznie, bo tego
    probowalem na koncu ale jak wspomnialem, z reguly nie instaluje nic bez
    zastanowienia na tzw. glownym telefonie. Tym razem zaryzykowalem, nie bylo
    wyjscia.

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 10. Data: 2024-07-08 03:16:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-07, 2late <d...@w...pl> wrote:

> [...]
    > zastanowienia na tzw. glownym telefonie. Tym razem zaryzykowalem, nie bylo

    Tam zasadniczo nie trzeba niczego instalować. Procedura jest na poziomie
    oprogramowania systemowego. Wchodzisz w sim manager'a i masz opcję
    dodania esima. Z tym, że tak jak wczesniej pisałem, każdy opertaor
    próbuje namówic do instalacji ich aplikacji, która zrobi TO WSZYSTKO za
    Ciebie. Co do samego bezpieczenstwa eSIM to nie wiem, ale podejrzewam,
    że nie jest ono gorsze, niż wkładania jakiejś obcej, fizycznej karty sim
    do slotu czy tez kradzieży telefonu z fizycznym simem.

    --
    Marcin