  • 1. Data: 2024-06-20 19:49:52
    Temat: spoothing?
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    Znam taki przypadek, gdzie numer abonenta "wydzwania" do przypadkowych
    osób 7 dni co kilkadziesiąt minut między 6:00 a 23:59. Polega to na tym:

    SPAMER ->->-> telefonuje ->->-> odbiorca odbiera: głucho

    SPAMER ->->-> telefonuje ->->-> odbiorca nie odebrał, ma nieodebrane poł

    ODBIORCA ->->-> oddzwania ->->-> prawdziwy abonent odbiera, rozmawiają,
    że jakiś syf wydzwania

    Znamy to, są jakieś zagraniczne bramki do podszywania się pod numer.
    Od osób, które odebrały takie fałszywe połączenie, podobno to głuche
    połączenie nikt nic nie mówi.
    Jeśli odbiorca ma nieodebrane połączenie, to oczywiście oddzwania do
    prawdziwego abonenta. Dowiaduje się że pomyłka.

    Abonent nie chce zmieniać numeru, bo numer znany jest w szerszych
    kręgach, rozdany wiele lat temu na wizytówkach.

    Sprawdzałem, nikt nie wpisał tego numeru na listy typu:
    odebractelefon.pl, w androidzie też się czysto wyświetla bez znacznika SPAM.

    CERT NASK nic może pomóc, operator Play, też jest bezradny, proponują
    zmienić numer, ale to abonenta z ww powodów nie zadowala.

    Jakie macie pomysły? Jak się tego pozbyć? To już trwa od 2020 roku lub
    dłużej.

  • 2. Data: 2024-06-20 21:23:47
    Temat: Re: spoothing?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v51q3v$887$1@news.chmurka.net>
    user Krzysztof 'kw1618' pisze tak:

    > Znam taki przypadek, gdzie numer abonenta "wydzwania" do
    > przypadkowych osób 7 dni co kilkadziesiąt minut między 6:00 a
    > 23:59. Polega to na tym:
    >
    > SPAMER ->->-> telefonuje ->->-> odbiorca odbiera: głucho

    ciągle inny numer dzwoni? nie da się zablokować?
    może jest aplikacja blokuj od do? biała lista?

    > SPAMER ->->-> telefonuje ->->-> odbiorca nie odebrał, ma
    > nieodebrane poł

    nie pierwsze nie ostatnie

    > ODBIORCA ->->-> oddzwania ->->-> prawdziwy abonent odbiera,
    > rozmawiają, że jakiś syf wydzwania

    Nigdy przenigdy nie oddzwaniam. Zwłaszcza do nieznanych google numerów.
    Dzwoni szpital, dzwoni GP to tak ale inne numery spuszczam z falami do
    Atlantyku.

    > Znamy to, są jakieś zagraniczne bramki do podszywania się pod
    > numer.
    > Od osób, które odebrały takie fałszywe połączenie, podobno to
    > głuche połączenie nikt nic nie mówi.

    normalka

    > Jeśli odbiorca ma nieodebrane połączenie, to oczywiście oddzwania
    > do prawdziwego abonenta. Dowiaduje się że pomyłka.

    1 przykazanie nie oddzwaniać

    > Abonent nie chce zmieniać numeru, bo numer znany jest w szerszych
    > kręgach, rozdany wiele lat temu na wizytówkach.

    się rozumie

> [...]
    > zadowala.
    >
    > Jakie macie pomysły? Jak się tego pozbyć? To już trwa od 2020 roku

    blokować nie oddzwaniać

    kiedyś do mnie wydzwaniała przez rok jakaś rodzina i jej znajomi
    że niby w jakiejś wiosce koło Wałbrzycha zbałamuciłem czyjąś córkę
    i uciekłem od ołtarza.

    Na nic tłumaczenia, że poniżej linii Warszawy moja noga nie postaje.
    rownoleznik Katowice i okolice = tam mieszkają smoki.

    --
    Piter

    po czym poznać głupiego
    po dzwonku jego

  • 3. Data: 2024-06-20 21:30:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.06.2024 o 21:23, PiteR pisze:

    > ciągle inny numer dzwoni? nie da się zablokować?

    Piter, nie rozumiesz, ale dlatego że wątkotwórca opisał to jak pizda.

    Chodzi o to, że ktoś PODSZYWA się pod czyiś numer i dzwoni na randomowe.
    Oni oddzwaniają i wkurwiają właściciela podszytego numeru.
    Łapiesz?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2024-06-20 22:00:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v52021$2lb0s$1@news.icm.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > Piter, nie rozumiesz, ale dlatego że wątkotwórca opisał to jak
    > pizda.

    tak

    > Chodzi o to, że ktoś PODSZYWA się pod czyiś numer i dzwoni na
    > randomowe. Oni oddzwaniają i wkurwiają właściciela podszytego
    > numeru.

    Bo kurwa nie powinni. Nigdy nie oddzwaniać. Amen.

    > Łapiesz?

    jestem blisko ;)

    liczę, że go sprowokuję i napisze jeszcze raz.

    --
    Piter

    po czym poznać głupiego
    po dzwonku jego

  • 5. Data: 2024-06-20 22:24:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

> [...]
    >
    > Chodzi o to, że ktoś PODSZYWA się pod czyiś numer i dzwoni na
    > randomowe. Oni oddzwaniają i wkurwiają właściciela podszytego

    Czytam o tym spoofingu i chyba wszem wobec wiadomo, że nic nie można
    zrobić.

    To jakbym ja nagle zaczął rozdawać numer kogoś kogo nie lubię,
    że oferuje on super pracę albo rozdaje meble za darmo albo telewizory.

    --
    Piter

    po czym poznać głupiego
    po dzwonku jego

  • 6. Data: 2024-06-21 00:37:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/06/2024 19:49, Krzysztof 'kw1618' wrote:
    > Jakie macie pomysły? Jak się tego pozbyć?

    Prawdę mówiąc było by zaskakujące, gdyby spamer akurat trafiał w numery
    jakie masz w książce. Coś tu nie za bardzo gra, chyba że ukradł komuś
    książkę telefoniczną.

    Jeśli to tylko określone numery dzwonią, to pewnie jakaś automatyzacja
    typu MacroDroid (jest tego kilka) może to ogarnąć i np. wyciszyć takie
    telefony jeśli dzwonią tylko 1 raz w ciągu 5 minut. Jak ktoś naprawdę ma
    interes, to zadzwoni 2-gi raz.

    Byś może da się też wykryć ciszę automatycznie, ale idę o zakład że
    wymaga to zrootowanego telefonu.

  • 7. Data: 2024-06-21 02:36:32
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 20.06.2024 o 22:00, PiteR pisze:
    > in <news:v52021$2lb0s$1@news.icm.edu.pl>

    > tak

    > Bo kurwa nie powinni. Nigdy nie oddzwaniać. Amen.

    > jestem blisko ;)
    >
    > liczę, że go sprowokuję i napisze jeszcze raz.

    Ja mam Blokuj i Zgłoś spam.

    --
    animka

  • 8. Data: 2024-06-21 02:38:36
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 20.06.2024 o 22:24, PiteR pisze:
    > in <news:v52021$2lb0s$1@news.icm.edu.pl>

    Może z jakiejś bramki spamerskiej dzwoni.

    > Czytam o tym spoofingu i chyba wszem wobec wiadomo, że nic nie można
    > zrobić.

    Można zablokować numer.

  • 9. Data: 2024-06-21 06:38:05
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2024-06-21 o 02:38, Animka pisze:

    > Może z jakiejś bramki spamerskiej dzwoni.

    Zapewne tak, jest, ale post ten napisałem z nadzieją, że spotkam tu
    jakiegoś magika od telekomunikacji, który ma jakiś pomysł.

    > Można zablokować numer.

    Ale kto ma zablokować i gdzie, jeśli podszywający się dzwoni na
    randomowe numery?

  • 10. Data: 2024-06-21 06:50:17
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2024-06-21 o 00:37, heby pisze:

    > Prawdę mówiąc było by zaskakujące, gdyby spamer akurat trafiał w numery
    > jakie masz w książce. Coś tu nie za bardzo gra, chyba że ukradł komuś
    > książkę telefoniczną.

    Akurat jest wiedza, że na numery z ksiązki telefonicznej ten bot jeszcze
    nie dzwonił. Dzwoni na randomowe numery. tak jak LordBluzg pisze, tamci
    oddzwaniają i wqrwiają właściciela podszytego numeru.
    Właściciel podszytego numeru często (15-30 razy dziennie) rozmawia z
    tymi co oddzwonili, 80% przyjmuje to ze zrozumieniem, 20% ma to gdzieś.

> [...]
    > interes, to zadzwoni 2-gi raz.
    >
    > Byś może da się też wykryć ciszę automatycznie, ale idę o zakład że

    Mogłoby się wydawać, że gdy wymyślano system GSM wymyślono CLIR
    (prezentacja numeru u odbiorcy) który cieszy odbiorców, bo widzą kto
    dzwoni, ale hakerzy i inni majstrowie znaleźli jakąś lukę w
    oprogramowaniu i przy pomocy różnych technik, typu bramka internetowa,
    fałszują CLIR.
    Wydawałoby się, że jeszcze nie znaleziono antidotum na to, ale napisałem
    ten post, bo może ktoś ma jakieś twórcze techniczne refleksje.