  • 1. Data: 2013-04-07 00:00:04
    Temat: bezprawie (?) w PLay
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało
    jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy") na
    świadczenie usług telekomunikacyjnych. Ponieważ okres ten kończy się
    obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu tej firmy aby
    podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej odpowiadającym
    moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego numeru, zgodnie z
    nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa ta miałaby obowiązywać
    po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu trwania obecnej umowy.
    Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a potem pisemnie, bez
    podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył o 1 miesiąc czas trwania
    obecnej umowy twierdząc, że:
    1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas
    określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię jest
    ona wciąż obowiązująca.
    2. przy takim wypowiedzeniu obowiązuje mnie 1-miesięczny okres
    wypowiedzenia, a więc zmuszają mnie do faktycznego przedłużenia obecnej
    umowy o 1 miesiąc ponad okres zapisany 3 lata temu w umowie.

    Czy istnieją jakieś podstawy prawne takiego ich stanowiska a jeśli nie
    to jak wymusić przestrzeganie przez PLAY przepisów prawa,- czy istnieje
    np rzecznik praw konsumenta w telekomunikacji?

  • 2. Data: 2013-04-07 00:05:04
    Temat: Re: bezprawie (?) w PLay
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-04-07 00:00, p47 pisze:
> [...]
    > wypowiedzenia, a więc zmuszają mnie do faktycznego przedłużenia obecnej
    > umowy o 1 miesiąc ponad okres zapisany 3 lata temu w umowie.

    Play ma w 100% rację, a Ty zaczynasz śmiecić na kolejnej grupie.

  • 3. Data: 2013-04-07 00:10:00
    Od: K <...@...c>

    W dniu 07-04-2013 00:00, p47 pisze:
> [...]
    > to jak wymusić przestrzeganie przez PLAY przepisów prawa,- czy istnieje
    > np rzecznik praw konsumenta w telekomunikacji?

    mimo wszystko warto abys przeczytal jednak ta umowe bo na pewno po
    uplywie okresu na jaki zostala zawarta, umowa przechodzi na czas
    nieokreślony (na innych zasadach).

    nie wiem jak to wyglada w play, ale sprobuj sie zalogowac do bok/boa czy
    jak sie to tam u nich nazywa i zobacz czy tam nie ma dla ciebie jakiejs
    propozycji przedluzenia umowy.

  • 4. Data: 2013-04-07 01:30:43
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-04-07 00:10, K pisze:

    > mimo wszystko warto abys przeczytal jednak ta umowe bo na pewno po
    > uplywie okresu na jaki zostala zawarta, umowa przechodzi na czas
    > nieokreślony (na innych zasadach).

    Gdyby tak było jak piszesz to umowa ta, mimo ze została zawarta na czas
    określony niczym w istocie nie różniłaby się od umowy zawartej na czas
    nieokreślony (oprócz może tego, że w ciągu pierwszych 36 miesięcy nie
    można jej byłoby zerwać bez nieprzyjemnych konsekwencji)
    Skoro jednak była ona zawarta na okres jednoznacznie określony na 36
    miesięcy to po upływie tego okresu ona z mocy prawa przecież wygasa, bo
    obie strony zgodziły się, aby trwała te 36 miesięcy!
    Oczywiście możliwe jest, jeśli strony inaczej nie postanowią, aby ta
    umowa automatycznie została przekształcona w umowę zawarta na czas
    nieokreślony, ale w opisywanym przypadku to nie miało miejsca,- ja
    jednoznacznie i to jeszcze przed upływem terminu pierwszej umowy
    zawiadomiłem PLAY że nie chcę przedłużać z nimi umowy (w każdym razie na
    starych warunkach).

  • 5. Data: 2013-04-07 01:34:36
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-04-07 00:05, Artur Maśląg pisze:

    > Play ma w 100% rację, a Ty zaczynasz śmiecić na kolejnej grupie.

    Także na tej grupie, jak zawsze zajmujesz czytelnikom czas swoimi
    postami nic merytorycznie nie wnoszącymi...

  • 6. Data: 2013-04-07 01:58:29
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-04-07 01:30, p47 pisze:

> [...]
    > jednoznacznie i to jeszcze przed upływem terminu pierwszej umowy
    > zawiadomiłem PLAY że nie chcę przedłużać z nimi umowy (w każdym razie na

    Precyzując,- gdyby "stara" umowa już wygasła i poniekąd automatycznie
    przekształcona została ona w NOWĄ umowę na czas nieokreślony to PLAY
    zapewne mogłoby narzucać abonentom np. miesięczny okres jej
    wypowiedzenia. Jednakże to w opisywanym przypadku nie miało miejsca!
    "Stara" umowa wciąż obowiązuje bo jeszcze nie wygasła, a więc oczywiście
    żadna NOWA umowa nie zaczęła obowiązywać, a ja PLAY po prostu
    zawiadomiłem, iż chcę, aby dotrzymany został czas jej trwania określony
    przy jej zawieraniu przez OBIE strony jednoznacznie na 36 miesięcy i że
    nie chcę zawierać z nimi NOWEJ umowy (nawet w formie przedłużenia obecnej)!
    Czyli żadnej zatem umowy NIE wypowiadam!

  • 7. Data: 2013-04-07 02:14:59
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "p47" napisał:

> [...]

    Nie, w umowie tego nie ma...

> [...]
    > jednoznacznie i to jeszcze przed upływem terminu pierwszej umowy
    > zawiadomiłem PLAY że nie chcę przedłużać z nimi umowy (w każdym razie

    ... ale tryb zakończenia umowy jest jasno określony w regulaminie, który
    jest załącznikiem do umowy i znajomość którego potwierdza się
    własnoręcznym podpisem na owej umowie ;->
    Temat stary jak umowy abonamentowe, wielokrotnie wałkowany i tu i na
    różnych (za przeproszeniem) forach i już chyba wszyscy w Polsce (łącznie z
    Trybunem Ludu) wiedzą, że wypowiedzenia składa się odpowiednio wcześniej,
    tylko dziadzio Kałach jak zwykle żyje w swoim smoleńskim matriksie. Czeka
    go jeszcze wiele rozczarowań, zwłaszcza jak się natnie na umowę z Vectrą
    ;->
    A swoją drogą, jeśli nie zełgałeś, to w salonie albo cię oszukali, albo
    nie zrozumieli, o co zresztą nietrudno (biorąc pod uwagę twój sposób
    pyskowania). Bo *przedłużyć* umowę na kolejne np. 24 miesiące możesz w
    każdej chwili, nawet na nowych warunkach (bo starych i tak już nie
    dostaniesz), ten termin (pełny okres rozliczeniowy następujący po
    bieżącym) obowiązuje tylko dla składanych wypowiedzeń.

    JoteR

  • 8. Data: 2013-04-07 04:31:30
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl>

> [...]
    > jak wymusić przestrzeganie przez PLAY przepisów prawa,- czy istnieje np
    > rzecznik praw konsumenta w telekomunikacji?

    Oprócz zwykłego rzecznika jest UKE.

    Ciekawy problem poruszasz, który zapewne nie zostanie zrozumiany, że jeśli
    umowa jest na czas określony to jest więc to wymówienie o jakim zapewne mowa
    w umowie jest na inną okoliczność niż jej samoistne zakończenie a samoistne
    ma miejsce tylko z wyrażenia woli niekontynuowania do czego nie potrzeba
    miesięcznego uprzedzenia.

  • 9. Data: 2013-04-07 11:16:48
    Od: SP4OLN <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 kwietnia 2013 00:00:04 UTC+2 użytkownik p47 napisał:
> [...]
    przestrzeganie przez PLAY przepisów prawa,- czy istnieje np rzecznik praw konsumenta

    Uszanowanie

    Proponuję uważne przestudiowanie § 16 aktualnego regulaminu
    świadczenia usług telekomunikacyjnych dla abonentów P4 .

    --
    sp4oln

  • 10. Data: 2013-04-07 12:22:52
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

> [...]
    > mowa w umowie jest na inną okoliczność niż jej samoistne zakończenie a
    > samoistne ma miejsce tylko z wyrażenia woli niekontynuowania do czego nie

    Umowa jest zawierana zawsze na czas nieokreslony, jedynie termin
    wypowiedzenia umowy wynosi nie mniej niż 36 miesiecy, po tym terminie umowe
    mozna wypowiedziec z miesiecznym terminem. Inaczej mowiac, w 35 miesiacy
    zglos, ze chcesz wypowiedziec umowe, wowczas dokladnie po 36 miesiacu umowa
    wygasnie.