  • Data: 2013-04-08 11:08:04
    Temat: Re: bezprawie (?) w PLay
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "p47" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-04-07 12:57, J.F. pisze:
    >Wprawdzie warunki umowy z ERą nie mają wielkiego znaczenia w analizie
    >umowy z Play, ale jednak zahaczyłeś o istotny element, a mianowicie o
    >to, ze jest fundamentalna różnica w sytuacji, gdy (jak w Erze) umowa
    >zawarta zostaje OD RAZU na okres nieokreślony (nawet jeśli zerwanie
    >jej przez pewien okres obwarowane jest jakimiś warunkami), a sytuacją
    >w Play, gdy zawierana jest umowa na czas OKREŚLONY, która potem
    >zmieniana jest w NOWĄ umowę na okres nieokreślony (nawet jeśli
    >zawarcie tej nowej umowy nie wymaga działań stron).

    Tak nie calkiem fundamentalna - bo zgodnie z naszym KC sad ma dokonac
    analizy zamiarow stron i w zasadzie powinien uznac, ze pomimo iz Play
    zapisal to w umowie jak zapisal, to de facto strony sie umowily na
    wersje Ery.
    A to czy umowa jest (od poczatku) na czas okreslony czy nieokreslony,
    ma swoje dalsze drobne reperkusje.

    Ale to temat dla teoretykow prawa cywilnego.

    >W pierwszy bowiem przypadku cały czas obowiązuje TA SAMA umowa i jej
    >zerwanie wymaga odpowiedniego działania stron (m.in. okresu
    >wypowiedzenia).
    >Natomiast w 2-gim przypadku, z PLAY zawierana jest umowa obowiązująca
    >WYŁĄCZNIE (zgodnie z treścią umowy) przez 36 miesięcy. Po tym
    >okresie, jesli strony NIC nie zrobią to zawierana jest NOWA umowa na
    >okres nieokreślony,

    w zasadzie, zgodnie z zapisem zreszta, to jest kontynuowana stara
    umowa, na innych, umówionych wczesniej, warunkach.

    >tak jak napisane jest (być może?) w regulaminie (choć nie w umowie i
    >choć nikt nie był w stanie przytoczyć odpowiedniego zapisu z okresu
    >podpisywania umowy!) .
    >Jeśli zostanie ta nowa umowa zawarta to oczywiście obowiązywałyby,
    >zgodnie z np. regulaminem jakieś warunki jej wypowiedzenia.

    Jesli masz zapis ze "regulamin stanowi integralna czesc umowy", a w
    nim zapis rownorzedny do "jesli umowa nie zostanie wypowiedziana na 30
    dni przed koncem okresu okreslonego, to zamienia sie w umowe na czas
    nieokreslony" - to wszystko jest prawnie.

    I jedyny minus dla Play ze nie napisal tego wprost w umowie.
    O ile to prawda.

    >Ale ja wcale nie wypowiadam żadnej umowy!! Przeciwnie,- chcę aby
    >obecna umowa dobiegła do kresu, ale nie pozostaję bierny, bo po
    >prostu nie wyrażam woli zawarcia z Play nowej umowy na okres
    >nieokreślony, a

    Wyraziles taka wole dwa lata wczesniej :-P

    A jaka masz wole ? Kontynuowac wspolprace/umowe na nowych lepszych
    warunkach ?
    I nie mow ze w Play to niemozliwe, toz inni potrafia pol roku
    wczesniej zmienic umowe.

    >nigdzie nie ma zapisu , że w dowolnym momencie PRZED nawiązaniem tej
    >nowej umowy nie mogę z przedłużenia zrezygnować!!

    Bo jest zapis ze mozesz (nie dotyczy Plusa), byleby to bylo 30 dni
    przed terminem :-)

    >A każda umowa zawarta na okres określony po upływie tego okresu z
    >mocy prawa ulega rozwiązaniu.

    Chyba ze strony umowily sie inaczej.

    Mozesz jeszcze zajrzec na strone UOKiK, tam jest rejestr klauzul
    niedozwolonych, byc moze ten przypadek jest tam juz uwzgledniony.

    >Tego nie rozumiem,- jakie przeniesienie i dlaczego złosliwe?

    Przeniesc do innego operatora, a zlosliwie - nie chcieli wspolpracowac
    po dobroci, to niech cierpia.
    I niech teraz kombinuja jak ci naliczyc fakture za usluge, ktorej nie
    swiadcza, i jak podpadac pod inne przepisy.

    J.