eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodya na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara › Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
    From: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
    Date: Tue, 06 Mar 2012 05:11:36 +0100
    <jiaflk$hc3$1@inews.gazeta.pl> <jiag72$iq6$1@mx1.internetia.pl>
    <173217ck2bgd8$.dlg@myjk.org> <jie3ld$rol$1@inews.gazeta.pl>
    <jif97v$ld1$1@inews.gazeta.pl> <jigc8q$9vc$1@inews.gazeta.pl>
    <g...@b...softax.pl> <jimj1q$s82$1@inews.gazeta.pl>
    <7403229.677.1330586454901.JavaMail.geo-discussion-forums@pbqn3>
    <jirf8p$5r6$1@inews.gazeta.pl>
    <8440401.33.1330820491176.JavaMail.geo-discussion-forums@pbfa4>
    <jj15hi$sri$1@inews.gazeta.pl>
    <25941793.3522.1330919186754.JavaMail.geo-discussion-forums@pbqn3>
    <jj38of$mkr$1@inews.gazeta.pl>
    <27190311.21.1330991047549.JavaMail.geo-discussion-forums@pbje9>

    Powitanko,

    > Aha, wiec teraz tylko powiedz mi jaka to "sprawiedliwosc spoleczna"
    > jest w Polsce a nie ma jej w tej "czesci panstw UE" o ktorych mowisz.

    Sprawiedliwosc spoleczna w Polsce, zapisana w Konstytucji objawia sie
    tym, ze jesli zglaszam popelnienie przestepstwa do prokuratury, to owa
    prokuratura to olewa. Sprawa dotyczyla bezpieczenstwa ruchu drogowego,
    zeby za bardzo NTG nie bylo. Za to jesli zlapia mnie na przekroczeniu
    predkosci, to Policja, sady, komornik, nie odpuszcza, chocby cala akcja
    kosztowala wiecej niz zysk z mandatu.
    W sprawiedliwosci spolecznej w wykonaniu polskim za katastrofe lotnicza,
    w ktorej ginie Prezydent absolutnie nikt (zywy) nie jest odpowiedzialny.
    W kraju bardziej zblizonym do zwyklej sprawiedliwosci, za katastrofe
    lotnicza, w ktorej zginal sekretarz d/s handlu, paru wysoko postawionych
    ludzi przynajmniej stracilo stanowiska. O tym kto prowadzil sledztwa w
    w/w przypadkach juz nie wspomne.
    Przykladow, ze slowo sprawiedliwosc nie potrzebuje zadnych dodatkow
    moznaby mnozyc.

    > Napisz tez o Australii, chetnie dowiem sie dlaczego to wyjechalem z
    > Polski do Australii I w ktorych miejscach Polska oferowala mi wieksza
    > "sprawiedliwosc spoleczna".

    A tam maja sprawiedliwosc spoleczna zapisana w konstytucji? Czy po
    prostu maja zwykla sprawiedliwosc?

    > Oczywiscie ze nie jest wystarczajaca zacheta zeby zostac w kraju. Ale
    > nie jest tez zacheta zeby z niego wyjechac. Zwlaszcza ze ponizej sam
    > piszesz ze ludzie jednak jada do panstw oferujacych wieksza pomoc niz
    > odwrotnie.

    Placisz podatki, ubezpieczenia - dostajesz cos w zamian (opieke
    lekarska, skuteczna policje, szkoly, emeryture itd). To jest OK, do
    zaakceptowania.
    W RP placisz podatki, skladki ubezpieczen - tos frajer, szkoly jakos
    owszem funkcjonuja (chwala nauczycielom, ktorym cokolwiek sie chce),
    Policja raczej trudno powiedziec, ze dziala jesli w nocy na moje 2
    milionowe miasteczko jest 1 (tak, jeden) radiowoz "dyzurny", w dzien na
    przyjazd do kolizji czeka sie kilka godzin, opieka lekarska, no jest...
    prywatna, emerytura? OFE: "nie mamy panskich pieniedzy i co nam pan
    zrobi". Ehh...

> [...]
    > wyjezdzaja z panstw gdzie jest sprawiedliwosc spoleczna do panstw
    > gdzie jej nie ma", teraz piszesz ze odwrotnie. A moze jest jednak tak
    > jak ja napisalem - ludzie jada tam gdzie maja lepsze warunki do
    > zycia. Malezyjczyk z panstwa z niskimi podatkami I mala pomoca
    > socjalna jednak jedzie do Australii gdzie placi wieksze podatki I ma
    > wieksza pomoc. Dlaczego? Bo warunki zycia sa lepsze, ot co. To samo
    > napisalem Ci o Szwecji i Etiopii ale zrecznie to wycinasz za kazdym
    > razem. Dlaczego ten Szwed nie pedzi do Etiopii? Placilby mniejsze
    > podatki I nie mialby problemu z pomoca spoleczna.

    Czemu z uporem mylisz pomoc spoleczna ze sprawiedliwoscia spoleczna?
    Facet w Szwecji placi zajebiste podatki i pewnie ma zajebiscie duzo w
    zamian. Widocznie mu to odpowiada, jesli nie emigruje i nie robi zadymy
    u siebie. Samochody robia fajne;-)

    > Oczywiscie. To kolejna rzecz po cenach paliw I kursach walut gdzie
    > rzuciles haslem bez sprawdzenia faktow.

    A Ty znasz dokladniejsze dane o emigracji?
    Ja znalazlem takie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa