-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Zwarcie linii WN i wybuch opon
Date: Fri, 22 Apr 2016 02:37:46 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 28
Message-ID: <nfbrov$moh$1@node2.news.atman.pl>
References: <nf37gh$s2c$1@node1.news.atman.pl>
<571541d5$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<5715ece0$0$22826$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 31-178-54-211.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1461285471 23313 31.178.54.211 (22 Apr 2016 00:37:51
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Apr 2016 00:37:51 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.7.2
In-Reply-To: <a...@n...neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:698922
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-04-19 o 11:42, Marek pisze:
> On Tue, 19 Apr 2016 10:31:27 +0200, "J.F."
> <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Wysiadal.
>
> Ale po co? Każdy wie że opuszczanie pojazdu w takiej sytuacji jest
> ryzykowne. Nie wspominając już o napięciu krokowym gdy przewody już leżą
> na ziemi. Myślisz, że skąd się wzięło "Baczność" w ostrzeżeniach o wys.
> nap.? :-)
>
Dlatego na przykład w trolejbusach cała ta strefa gdzie pasażerowie
wsiadają i wysiadają musi być szczególnie izolowana: podłoga
dielektryczna, poręcze pokryte izolatorem, wszystko jest testowane
napięciem probierczym 3kV. Normalnie trolejbus jest zasilany 600V, a
więc niskim napięciem.
Natomiast jest to wyzwanie dla konstruktorów, bo trolejbus, normalnie
metalowy, musi być urządzeniem II klasy ochronności, dlatego że nie da
się zapewnić skutecznego uziemienia. Nie można dodać trzeciego troleja
szorującego po przewodzie PE, ponieważ troleje za często lubią odpadać
od przewodów trakcyjnych, a rozłączanie PE jest niedopuszczalne, w
dodatku istnieje ryzyko, że trolej uziemiający mógłby, spadając z PE
zahaczyć się o jeden z przewodów zasilających. Dlatego trolejbusy są
urządzeniami II klasy, a ich sieć trakcyjna jest typu IT.
Lepiej mają tramwaje, bo one zasadniczo nie spadają z szyn, więc można
je zasilać w systemie TN-C, gdzie szyny robią za przewód powrotny i PE
jednocześnie.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.04.16 09:31 Marek
- 22.04.16 09:35 Marek
- 22.04.16 10:18 AlexY
- 22.04.16 11:40 Tomasz Wójtowicz
- 22.04.16 11:45 J.F.
- 22.04.16 12:00 Jarosław Sokołowski
- 22.04.16 12:47 ACMM-033
- 22.04.16 17:05 Marek
- 22.04.16 17:05 Marek
- 22.04.16 17:16 Jarosław Sokołowski
- 22.04.16 18:18 Marek
- 23.04.16 21:34 badworm
- 28.04.16 22:24 Dariusz K. Ładziak
- 29.04.16 01:02 Tomasz Wójtowicz
- 07.05.16 17:21 badworm
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO