-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Zwarcie linii WN i wybuch opon
Date: Fri, 22 Apr 2016 02:37:46 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 28
Message-ID: <nfbrov$moh$1@node2.news.atman.pl>
References: <nf37gh$s2c$1@node1.news.atman.pl>
<571541d5$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<5715ece0$0$22826$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 31-178-54-211.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1461285471 23313 31.178.54.211 (22 Apr 2016 00:37:51
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Apr 2016 00:37:51 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.7.2
In-Reply-To: <a...@n...neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:698922
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-04-19 o 11:42, Marek pisze:
> On Tue, 19 Apr 2016 10:31:27 +0200, "J.F."
> <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Wysiadal.
>
> Ale po co? Każdy wie że opuszczanie pojazdu w takiej sytuacji jest
> ryzykowne. Nie wspominając już o napięciu krokowym gdy przewody już leżą
> na ziemi. Myślisz, że skąd się wzięło "Baczność" w ostrzeżeniach o wys.
> nap.? :-)
>
Dlatego na przykład w trolejbusach cała ta strefa gdzie pasażerowie
wsiadają i wysiadają musi być szczególnie izolowana: podłoga
dielektryczna, poręcze pokryte izolatorem, wszystko jest testowane
napięciem probierczym 3kV. Normalnie trolejbus jest zasilany 600V, a
więc niskim napięciem.
Natomiast jest to wyzwanie dla konstruktorów, bo trolejbus, normalnie
metalowy, musi być urządzeniem II klasy ochronności, dlatego że nie da
się zapewnić skutecznego uziemienia. Nie można dodać trzeciego troleja
szorującego po przewodzie PE, ponieważ troleje za często lubią odpadać
od przewodów trakcyjnych, a rozłączanie PE jest niedopuszczalne, w
dodatku istnieje ryzyko, że trolej uziemiający mógłby, spadając z PE
zahaczyć się o jeden z przewodów zasilających. Dlatego trolejbusy są
urządzeniami II klasy, a ich sieć trakcyjna jest typu IT.
Lepiej mają tramwaje, bo one zasadniczo nie spadają z szyn, więc można
je zasilać w systemie TN-C, gdzie szyny robią za przewód powrotny i PE
jednocześnie.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.04.16 09:31 Marek
- 22.04.16 09:35 Marek
- 22.04.16 10:18 AlexY
- 22.04.16 11:40 Tomasz Wójtowicz
- 22.04.16 11:45 J.F.
- 22.04.16 12:00 Jarosław Sokołowski
- 22.04.16 12:47 ACMM-033
- 22.04.16 17:05 Marek
- 22.04.16 17:05 Marek
- 22.04.16 17:16 Jarosław Sokołowski
- 22.04.16 18:18 Marek
- 23.04.16 21:34 badworm
- 28.04.16 22:24 Dariusz K. Ładziak
- 29.04.16 01:02 Tomasz Wójtowicz
- 07.05.16 17:21 badworm
Najnowsze wątki z tej grupy
- nawigacja satelitarna
- SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- Głośnik piezoelektryczny
- Mala autonomiczna kamera monitoringu
- czas na emeryturę i EB
- Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- HDMI
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- skąd my to znamy
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=