eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZwarcie linii WN i wybuch opon › Re: Zwarcie linii WN i wybuch opon
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zwarcie linii WN i wybuch opon
    Date: Fri, 22 Apr 2016 02:37:46 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 28
    Message-ID: <nfbrov$moh$1@node2.news.atman.pl>
    References: <nf37gh$s2c$1@node1.news.atman.pl>
    <571541d5$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <5715ece0$0$22826$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 31-178-54-211.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1461285471 23313 31.178.54.211 (22 Apr 2016 00:37:51
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Apr 2016 00:37:51 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.7.2
    In-Reply-To: <a...@n...neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:698922
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-04-19 o 11:42, Marek pisze:
    > On Tue, 19 Apr 2016 10:31:27 +0200, "J.F."
    > <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Wysiadal.
    >
    > Ale po co? Każdy wie że opuszczanie pojazdu w takiej sytuacji jest
    > ryzykowne. Nie wspominając już o napięciu krokowym gdy przewody już leżą
    > na ziemi. Myślisz, że skąd się wzięło "Baczność" w ostrzeżeniach o wys.
    > nap.? :-)
    >
    Dlatego na przykład w trolejbusach cała ta strefa gdzie pasażerowie
    wsiadają i wysiadają musi być szczególnie izolowana: podłoga
    dielektryczna, poręcze pokryte izolatorem, wszystko jest testowane
    napięciem probierczym 3kV. Normalnie trolejbus jest zasilany 600V, a
    więc niskim napięciem.

    Natomiast jest to wyzwanie dla konstruktorów, bo trolejbus, normalnie
    metalowy, musi być urządzeniem II klasy ochronności, dlatego że nie da
    się zapewnić skutecznego uziemienia. Nie można dodać trzeciego troleja
    szorującego po przewodzie PE, ponieważ troleje za często lubią odpadać
    od przewodów trakcyjnych, a rozłączanie PE jest niedopuszczalne, w
    dodatku istnieje ryzyko, że trolej uziemiający mógłby, spadając z PE
    zahaczyć się o jeden z przewodów zasilających. Dlatego trolejbusy są
    urządzeniami II klasy, a ich sieć trakcyjna jest typu IT.

    Lepiej mają tramwaje, bo one zasadniczo nie spadają z szyn, więc można
    je zasilać w systemie TN-C, gdzie szyny robią za przewód powrotny i PE
    jednocześnie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: