  • Data: 2018-09-18 14:30:58
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    17 Sep 2018 15:59:58 GMT, Budzik

    > Pytam całkowicie na serio.

    Właśnie w świetle tego jestem zwolennikiem aut elektrycznych (oraz
    elektrycznego grzania domów), bo nie są obarczone wspomnianymi wadami
    producenta (gdzie technologia wynikająca wprost z fizyki nie pozwala np. na
    to aby nie spalać oleju w silniku), serwisu i użytkownika (np. niektórzy
    dla dobra swojego silnika wymieniają olej 2x częściej niż przykazał
    producent i myślą że to ma nań zbawienny wpływ, a wszysktkie przypadki
    zatarcia silnika tylko to potwierdzają -- oczywiście nikt nie diagnozuje
    faktycznych przyczyn a tylko przypuszcza że użytkownik sam sobie winien, bo
    posłuchał producenta i wymieniał co 20tkm zamiast co 10 jak "należy").

    > Skoro rozwazamy sprawe całosciowo, to chyba trzeba sie zastanowic nad
    > wszystkimi aspektami.

    Z całą pewnością, ale nie wszystko na raz -- i powinno to zwolenników
    spalinowych smrodów wyjątkowo cieszyć a nie martwić. Siłą rzeczy, nie
    powinni pod sobą jeszcze większych dołków kopać.

    > Gdyby przymusic wszystkich do jezdzenia madrze i ekologicznie to:
    > - zwiekszyłaby sie przepustowosc miast
    > - zmniejszyła ilosc wypadków
    > - drastycznie zmniejszyło zuzycie benzyn, samochodów, opon etc.
    > Ergo - drastycznie zmniejszyłby sie wpływ samochodów na srodowisko.
    > A jakos ten sam efekt chcemy osiagnac przyczepiajac sie do drogich
    > dpfów... Jak myslisz - dlaczego?

    Nie ten sam, tylko część tego efektu bez drastycznego ograniczania ludzi.
    Ale idioci chcą się chyba poważnie doigrać tego co powyżej opisujesz i
    dzięki nim stanie się to prędzej niż później. To wynika z prostej zasady
    uszczelniania prawa które cwaniaki na siłę omijają. Problem w tym że jak
    się nie daje prawa uszczelnić, to się robi tak aby go nie można było
    obejść, co wprost prowadzi do "zniewolenia".

    > Diesel fajnie mruczy? Nowoczesny diesel? Zart?

    To akurat słowa "z" jako argument na zakup diesla,
    choćby miał nim jeździć 2km dziennie.

    > P.S. Ja nie twierdze ze DPF zwieksza spalania - efekt jest
    > pomijalny i jest na poziomie 0,1l na 100km.

    W trasie. W mieście rekordziści notują litr.

    > Znowu zart... Gdzie? W PL?

    Nawet w naszym ciemnogrodzie blisko 20% energii pochodzi już z OZE. W lato
    kupujemy energię od Niemca też z OZE, co ciekawe taniej niż z naszego
    ukochanego wyngla. W przyszłym roku najdalej za dwa lata udział OZE
    (szczególnie indywidualnych) powinien się zwiększyć drastycznie ze zwzględu
    na zapowiedzi uwolnienia cen paneli PV. Co mnie, jako posiadacza auta na
    prąd i budującego się domu na prąd niezmiernie cieszy. :P

    --
    Pozdor
    Myjk