  • Data: 2018-09-18 18:59:56
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Jeśli nie zrozumiałeś, moja próba statystyczna wynosi około 1000...

    Tysiac samochodów z opisu mechanika...
    Ja znam kilkanascie ale z duzo szerszej perspektywy.

> [...]
    > dotyczyło jako że sam byłem użytkownikiem tego "gówna" i chciałem
    > wiedzieć w swej ówczesnej niewiedzy z czym mam do czynienia. I
    > wyszło mi wprost, że to wina zaniedbań użytkowników i ew.
    > nieświadomych serwisantów (często handlarzy) a nie samego systemu,
    > czym potwierdziłem to na sobie choć wielu mi na początku zarzucało
    > że jestem "cwaniak", bo mam nowe auto z salonu i wietrzyło że się
    > sam przekonam jakie DPF to gówno i sam będę go wycinać jak dobiję do
    > 100tkm. Cóż, mylili się, co było do przewidzenia bo na to wskazywały

    Przypomina mi się kabaret z zepsutym traktorem...
    Nie traktor sie zepsuł a koło...
    Ale przeciez to to samo!
    Ale jak brzmi!

    > Mechanik którego podważasz a udzielający m.in. mnie statystyk z
    > napraw to jeden z najlepszych mechaników od diesli Mazdy w Polsce,
    > ludzie z drugiego końca polski jechali i przyjeżdżają nadal do niego
    > -- i choć sam uważał i uważa nadal DPF za dodatek ograniczający
    > silnik, wycinał DPF ze swoich prywatnych samochodów (diesli Mazdy
    > oczywiście) to jednak pisał i mówił otwarcie o przyczynach
    > powstawania problemów z DPF nie dopatrując się ich w samej
    > technologii a właśnie wprost w zaniedbaniach. Leczył i nadal leczy
    > trupy jakich czasem świat na oczy nie widział. Ale tak to już jest,
> [...]
    Ech, co za brak logiki...
    Mechanik przekazał ci rzetelne dane ze DPf sie nie psuje, ze to super
    dopracowany element po czym go wyciał... :)

    > wow ojacie Powtarzasz to jak mantrę. Co to jest 2/2? Dwa sprzedane
    > samochody na dwa wyprodukowane?

    Akurat fordy customy mielismy od nowosci dwa...

> [...]
    > padł" -- bo rzucasz nadal jakimiś tajemniczymi ogólnikami, a to
    > kompletnie do niczego nie prowadzi.

    > No to napisz w takim razie jak inżynieryjnie bronić się przed
    > nagarem powstającym ze spalania ON, kompresją która wymusza takie a
    > nie inne skręcenie wtrysków, korozję, etc. Odpowiadając,
    > technologicznie się nie da (inaczej by to załatwili), serwisowo,
    > owszem da się. Ale czy będziesz jeździć co 5-10tkm na wymianę
    > podkładek pod wtrskami? Jeśli tak to nie będziesz musiał ich wtedy,
    > pewnie po min 150tkm od poprzedniego wykręcania, "wyrywać".

    Dupa...
    W jednych sie wykrecaja bez problemu w innych nie.
    Wiec jakis problem jest.
    Jedna z głównych inzynieryjnych wpadek w ducato to skopane odprowadzanie
    wody z przedniej szyby.
    Ta leje sie na silnik i wiele innych elementów lubi padac.
    W nowych egzemplarzach poprawili (bodaj po faceliftingu) ale oczywiście
    za bład w sztuce producent juz nie odpowiada...

> [...]
    > jest to szereg części mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych
    > to ma prawo się psuć i są na to przewidziane procedury naprawcze. To
    > że DPF o tym wczas sygnalizuje i się zatyka w zasadzie
    > unieruchamiając auto, to tym lepiej dla naszych płuc.

    > Zakładają że się psuje i że się to naprawia. Tak samo jak lekarze
    > nie ucinają głowy tylko dlatego że ma się migrenę.

    > To kolejny piękny przykład skrajnej ignorancji, tj. twierdzenie że
    > kiedyś to się nie psuło, a teraz wszystko jest postarzane fabrycznie
    > i jest gównem że hej. Jak sądzę, do tego ta wypowiedź będzie dążyć.

    Oczywiście ze psuło się mniej...
    Było mniej czesci, mniej elektroniki wiec i mniej sie psuło.

    Z takich ciekawszych usterek nowoczesnych aut: w piecioletnim samochodzie
    skorodowała masa przy silniku... Dla mnie to jest zart a nie porzadna
    inzynieryjna robota.

    --
    Pozdrawia... Budzik