-
Data: 2018-09-18 18:59:56
Temat: Re: Złe DPFy znowu
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
>> wow
>> ojacie...
>
> Jeśli nie zrozumiałeś, moja próba statystyczna wynosi około 1000...
>
Tysiac samochodów z opisu mechanika...
Ja znam kilkanascie ale z duzo szerszej perspektywy.
>> podałem ci to tylko jako przykład...
>> Ja swoje informacje czepie przede wszystkim z praktyki.
>
> ...a Twoja próba statystyczna (vel praktyczna?) z tego co widzę
> wynosi dwa, szczegółów pewnie nie znasz nawet (poza tym że był
> "problem" przed 100tkm). Mimo tego nie przeszkadza ci to mnie
> wyśmiewać, choć w przeciwieństwie do ciebie ponad 2 lata poświęciłem
> na zbieranie danych, rzetelne, bo mnie to także wtedy bezpośrednio
> dotyczyło jako że sam byłem użytkownikiem tego "gówna" i chciałem
> wiedzieć w swej ówczesnej niewiedzy z czym mam do czynienia. I
> wyszło mi wprost, że to wina zaniedbań użytkowników i ew.
> nieświadomych serwisantów (często handlarzy) a nie samego systemu,
> czym potwierdziłem to na sobie choć wielu mi na początku zarzucało
> że jestem "cwaniak", bo mam nowe auto z salonu i wietrzyło że się
> sam przekonam jakie DPF to gówno i sam będę go wycinać jak dobiję do
> 100tkm. Cóż, mylili się, co było do przewidzenia bo na to wskazywały
> wszystkie zebrane do kupy fakty.
Przypomina mi się kabaret z zepsutym traktorem...
Nie traktor sie zepsuł a koło...
Ale przeciez to to samo!
Ale jak brzmi!
>
> Mechanik którego podważasz a udzielający m.in. mnie statystyk z
> napraw to jeden z najlepszych mechaników od diesli Mazdy w Polsce,
> ludzie z drugiego końca polski jechali i przyjeżdżają nadal do niego
> -- i choć sam uważał i uważa nadal DPF za dodatek ograniczający
> silnik, wycinał DPF ze swoich prywatnych samochodów (diesli Mazdy
> oczywiście) to jednak pisał i mówił otwarcie o przyczynach
> powstawania problemów z DPF nie dopatrując się ich w samej
> technologii a właśnie wprost w zaniedbaniach. Leczył i nadal leczy
> trupy jakich czasem świat na oczy nie widział. Ale tak to już jest,
> są ludzie i "ludzie".
>
Ech, co za brak logiki...
Mechanik przekazał ci rzetelne dane ze DPf sie nie psuje, ze to super
dopracowany element po czym go wyciał... :)
>> aha, a jak przykładowo 2/2 nowe auta maja problem z dpfem
>> przed osiagnieciem 100kkm a producent sie wypina to po
>> prostu "niemozliwe" albo "pech"?
>
> wow ojacie Powtarzasz to jak mantrę. Co to jest 2/2? Dwa sprzedane
> samochody na dwa wyprodukowane?
>
Akurat fordy customy mielismy od nowosci dwa...
> Ponadto pytam ponownie, co znaczy że mają problem z DPF albo że "DPF
> padł" -- bo rzucasz nadal jakimiś tajemniczymi ogólnikami, a to
> kompletnie do niczego nie prowadzi.
>
>> Kurcze, pewnie wtryski które trzeba wyrywac z silnika 2.3 iveco to
>> tez wykrecasz lewa reką bo to przeciez niezmoliwe zeby błąd
>> inzynierski...
>
> No to napisz w takim razie jak inżynieryjnie bronić się przed
> nagarem powstającym ze spalania ON, kompresją która wymusza takie a
> nie inne skręcenie wtrysków, korozję, etc. Odpowiadając,
> technologicznie się nie da (inaczej by to załatwili), serwisowo,
> owszem da się. Ale czy będziesz jeździć co 5-10tkm na wymianę
> podkładek pod wtrskami? Jeśli tak to nie będziesz musiał ich wtedy,
> pewnie po min 150tkm od poprzedniego wykręcania, "wyrywać".
>
Dupa...
W jednych sie wykrecaja bez problemu w innych nie.
Wiec jakis problem jest.
Jedna z głównych inzynieryjnych wpadek w ducato to skopane odprowadzanie
wody z przedniej szyby.
Ta leje sie na silnik i wiele innych elementów lubi padac.
W nowych egzemplarzach poprawili (bodaj po faceliftingu) ale oczywiście
za bład w sztuce producent juz nie odpowiada...
>> Ale zebysmy sie dobrze zrozumieli: jezeli dpf jest taki delikatny
>> ze sam w sobie sie nie psuje
>
> Żebyśmy się dobrze zrozumieli, bo nadal widzę do ciebie nie dociera.
> W DPFie nic się nie psuje, nie jest delikatny, pojmij to w końcu.
> DPF to jest kawał blachy w odpowiedniej formie, pokryty platyną i
> tyle. Popsuć to się mogą czujniki ciśnienia i inny osprzęt silnika.
>
>> ale kazde minimalne niedomaganie innej czesci
>> sprawia ze sie zapycha to to tez jest bład inzynierski.
>
> Nie jest, bo silnik i jego komponenty mają być sprawne. Ponieważ
> jest to szereg części mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych
> to ma prawo się psuć i są na to przewidziane procedury naprawcze. To
> że DPF o tym wczas sygnalizuje i się zatyka w zasadzie
> unieruchamiając auto, to tym lepiej dla naszych płuc.
>
>> Moim zdaniem oczywiście.
>> No chyba ze inzynierowie zakładają, że wszystko inne tez sie nie
>> psuje...
>
> Zakładają że się psuje i że się to naprawia. Tak samo jak lekarze
> nie ucinają głowy tylko dlatego że ma się migrenę.
>
>> Ale to juz nie w dzisiejszych autach...
>
> To kolejny piękny przykład skrajnej ignorancji, tj. twierdzenie że
> kiedyś to się nie psuło, a teraz wszystko jest postarzane fabrycznie
> i jest gównem że hej. Jak sądzę, do tego ta wypowiedź będzie dążyć.
>
Oczywiście ze psuło się mniej...
Było mniej czesci, mniej elektroniki wiec i mniej sie psuło.
Z takich ciekawszych usterek nowoczesnych aut: w piecioletnim samochodzie
skorodowała masa przy silniku... Dla mnie to jest zart a nie porzadna
inzynieryjna robota.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"W wannie historii prawdę trudniej jest utrzymać niż mydło,
i o wiele trudniej znaleźć..." - Terry Pratchett
Następne wpisy z tego wątku
- 18.09.18 20:01 Myjk
- 18.09.18 20:15 Myjk
- 18.09.18 21:26 mk4
- 18.09.18 21:38 mk4
- 18.09.18 21:41 mk4
- 18.09.18 21:48 s...@g...com
- 18.09.18 23:59 Budzik
- 18.09.18 23:59 Budzik
- 18.09.18 23:59 Budzik
- 19.09.18 08:52 Myjk
- 19.09.18 08:53 Myjk
- 19.09.18 08:56 Kris
- 19.09.18 09:35 Myjk
- 19.09.18 15:57 s...@g...com
- 19.09.18 17:28 j...@i...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- 2024-10-07 MĂźnchen => Data Scientist <=
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=
- 2024-10-07 policja szuka