  • Data: 2009-11-19 13:40:14
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2009/45 - fotoplenery.eu
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Toteż pod koniec poprzedniej wypowiedzi przyznałem Ci rację. :-)

    > A ja mam wrażenie, że przy odpowiedniej wrażliwości znalazłbyś takie
    > zdjęcia w wielu albumach rodzinnych. A już na pewno na dyskach
    > cyfrografów. Większość powstała przez przypadek, część ostała się po
    > selekcji, i autorzy je cenią.
    > Jeden je opublikował. I tu mam wątpliwości jeśli chodzi o motywacje.
    > Może jakbym znał autora i z nim porozmawiał, to inaczej odbierałbym te
    > zdjęcia, ale na razie wychodzę z założenia że produkt sztuki powinien
    > się bronić sam, nawet wyjęty z kontekstu i pozbawiony tytułu-klucza.

    Możliwe, że znalazłbym. Jednak tu masz konkretny wybór, temat. I dzięki temu
    wiesz, że jest świadomy. Możliwe, takie zdjęcia pewnie poniewierają się w
    albumach wielu osób ale kto je dostrzega, tego nie wemy. Wiemy że Pantal je
    dostrzegł, a to jest wiedza która stanowi jakiś grunt. Jaka mogła być
    motywacja publikacji według Ciebie? I co znaczy, że produkt powinien się
    bronić sam w tym konkretnym wypadku?

    > Dlaczego bezsilny?
    > Nie umiesz skopiować metody?

    Umiem skopiować jedynie metodę.

    > Jak definiujesz piękno?

    wpadłem w pułapkę, przyznaję się:)

    > Dla mnie jej (Evy) zdjęcia nie są śliczne, ładne ani estetyczne. Ich
    > piękno wynika prawdopodobnie z Metody, którą Ty już rozgryzłeś i już
    > odrzucasz, a ja jeszcze nie.

    Jeśli zatem piękno wynika z metody to czemu rozgryzasz ją tak niekonkretnie?
    Dlaczego piszesz poezję i wpadasz w pułapke odczuć na widok czyjejś
    twórczości. Nie mogę złapać Twojej myśli bo raz metoda jest dla Ciebe czysto
    empiryczna a raz wiążesz ją ze swoją intuicją.
    Dla mnie metoda jest metodą wynikającą konkretnie z wiedzy. Najczęściej po jej
    rozgryzieniu widzę banał (gówno)... ale problem.. bo czasem się zdarzy, że
    nie. Znam metodę i nadal mi się podoba.

    > I jeszcze nie widzę Twoich pleców, chociaż
    > momentami, przy dobrych wiatrach już do Ciebie dokrzyczę. :-)

    I jak znajdziesz metodę definitywnie uznasz Rubinstein za słabą? Tak mam to
    rozumieć?

    > Bo żaden kurs nie jest potrzebny, tylko wrażliwość i zrozumienie jego
    > metody.

    Zgadzam się. Kurs nie jest potrzebny tylko wrażliwość i zrozumienie metody

    marek