    From: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zbliża się wyłączenie analogowej i...
    Date: Mon, 4 Mar 2013 10:01:40 +0100

    Dzień dobry

    [...]
    > A możesz coś więcej na ten temat? Bo zaciekawiłeś mnie.
    [...]

    W telegraficznym skrócie, bez zagłębiania się w szczegóły: klastry SFN
    wymagają synchronizacji nadajników z niespotykaną dotychczas jakością,
    zaś rozmieszczenie nadajników wewnątrz klastra jest ściśle określone.
    Maksymalna odległość pomiędzy nadajnikami zależy m.in. od ustalonej
    wartości parametru zwanego przedziałem lub czasem ochronnym (DI).
    Przekroczenie wartości tej odległości skutkuje ryzykiem
    rozsynchronizowania klastra i totalną kaszaną ;-)
    Analizując powszechnie dostępne informacje łatwo można skonstatować,
    że w budowanych sieciach zdarzają się przekroczenia dopuszczalnej
    odległości miedzy nadajnikami lub niebezpieczne zbliżenie się do tej
    wartości. Nie rokuje to dobrze na przyszłość. Dziwię się, że regulator
    (UKE) popełnił taki błąd już na etapie projektowania sieci.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski