  • Data: 2011-02-15 22:53:52
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: Adam Krawczyk <a...@a...secretkey.eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 22:18:06 +0100, użytkowmik "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
    napisał(a):
    > Tobie zależy na
    > dynamicznej regulacji prześwitu,

    Dynamicznej, dwa razy do roku?

    > czego de facto nie da się zrealizować w
    > zawieszeniu hydropneumatycznym, bo te ma tylko jedną pozycję do jazdy.
    > Tak, wiem o trzeciej pozycji między szosa, a górny serwis, ale to jest
    > pozycja, co do której producent założył sankcje na maksymalną prędkość z
    > jaką można się na niej poruszać i jest to 60km/h

    Jadąc 40km/h możesz zmienić położenie dzwigni regulacji prześwitu w
    położenie teren czy wysiadasz, wymieniasz kolumny itp? Czyli da się
    dynamicznie? Dynamiczniej już chyba nie można, chyba że się mylę. Mało tego
    zawieszenie samo dostosowuje się do obciążenia i reguluje prześwit właśnie
    dynamicznie - wysiadasz teściową ;), auto na sekundę się podnosi a potem
    opada do właściwej wysokości.
    Mało tego można tak wyregulować zawieszenie (regulacja tzw. zera
    hydraulicznego) by w pozycji "szosa" było n.p. trzy centymetry wyżej (albo
    niżej) niż przewidział producent dla tego modelu, ale wymaga to regulacji z
    kanału - a wystarczy do tego w zasadzie jeden klucz, bez kupowania sprężyn,
    amortyzatorów, cudownych tulejek itp. i ew. przekładania tego jak opon co
    sezon.

    Cavallino chodziło (o ile potrafię czytać) o pokonanie krawężnika i/lub
    mocno zaśnieżonej drogi z głębokimi koleinami gdzie raczej nikt więcej jak
    60 nie będzie jechał.

    Adam Krawczyk - Ruda Śląska
    Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation
    Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE)