-
Data: 2011-02-15 22:58:37
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: venioo <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-02-15 22:28, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
> W dniu 2011-02-15 21:20, venioo pisze:
>
>>> Ale to też nie rozwiąże problemu. Hydropneumatyczne zawieszenie nie jest
>>> regulowane. Ani w Xantii, ani w C5, a tym bardziej w C-funf - tu jest
>>> klasyczne zawieszenie na amortyzatorach i sprężynach.
>
>> HoMMeR, Ty takie rzeczy pleciesz?
>
> Znajdź różnicę pomiędzy regulowane zawieszenie, a regulowany prześwit.
> Tak, wciąż twierdzę, że hydropneumatyk nie jest zawieszeniem
> regulowanym. Zawieszenie regulowane polega na możliwości jazdy bez
> sankcji w różnych konfiguracjach (szosa/teren, twardo/miękko, szybko
> prosto/wolno w zakręcie.
> Tak, wiem o istnieniu HA i Activa. Te można nazwać zawieszeniem
> regulowanym, ale samego hydropneumatyka, nie.
>
Czytajac watkotworce i opisany przez niego problem, zrozumialem, ze
wlasnie o cos takiego mu chodzi. A czy to nazwiemy regulowane
zawieszenie czy regulowany przeswit - obojetne.
>> Az zdziwiony jestem. Przeciez C5 to
>> glownie hydropneumatyk, sprezynowy McPherson jest w opcji na specjalne
>> zyczenie kupujacego.
>
> Byłem i wciąż jestem przekonany, choć nie studiuje na codzień cenników
> Citroena, że od C Funf to hydro jest opcją i to słono płatną.
>
Moze w chwili obecnej owszem (nie stac mnie na nowa C5, wiec sie nie
bede denerwowal patrzac na cenniki ;)), natomiast w pierwszej C5 byl to
standard, a McPherson byl opcja.
>> W dodatku hydropneumatyczne zawieszenie (BX,
>> Xantia, C5) ma 4 polozenia - 1.dolny serwis (czyli gleba - Xantia sedan
>> moze powoli sie poruszac, w kombi instrukcja obsl. tego zabrania)
>
> Nigdy w dolnym serwisie nie można się poruszać. Ta pozycja służy do
> spuszczenia ciśnienia z układu zawieszenia.
Wg instrukcji od X2 Berline moze sie poruszac, ale nie jako ruch
podrozny, tylko w wyjatkowych sytuacjach. Natomiast w Break jest to
zabronione. Co nie znaczy ze sie nie da ;) Wyprobowane doswiadczalnie ;)
> Tak, jak Adam zauważył - Xantia to albo Berline (liftback), albo kombi
> (Break), ale to już niuans nie wnoszący wiele do dyskusji.
>
Ja to wiem, napisalem natomiast jak "dla ludu" bo nie kazdy musi niuanse
danej marki znac :)
>> 2.normalna 3.wyzej - predkosc do 50km/h
>
> Owszem. Do 60km/h. Ale to nie jest normalna pozycja, w której możesz
> jeździć, a jedynie umożliwienie zwiększenia prześwitu w celu pokonania
> przeszkody.
>
> 4.gorny serwis - do
>> serwisowania,
> Tylko i wyłącznie. Jazda na tej pozycji jest zabroniona.
>
>
Ad. 3-4 - niemiecka instrukcja obslugi ktora posiadam (od X2) ma na ten
temat inne zdanie, niz zaprezentowane przez Ciebie :)
--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.11 23:04 Michał \"HoMMeR\" Paszek
- 15.02.11 23:08 Michał \"HoMMeR\" Paszek
- 15.02.11 23:16 Adam Krawczyk
- 15.02.11 23:25 Tomasz Pyra
- 15.02.11 23:30 Jacek
- 15.02.11 23:51 Waldek Godel
- 16.02.11 00:19 Cavallino
- 16.02.11 00:21 Cavallino
- 16.02.11 00:27 Cavallino
- 16.02.11 00:28 Cavallino
- 16.02.11 00:40 Tomasz Pyra
- 16.02.11 00:47 Cavallino
- 16.02.11 00:51 Tomasz Pyra
- 16.02.11 01:14 Tomasz Pyra
- 16.02.11 03:44 Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=
- 2025-03-12 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-03-12 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-03-12 Prawo u polaczków
- 2025-03-12 Łódź => Programista NodeJS <=