-
Data: 2011-02-16 00:40:50
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-02-16 00:27, Cavallino pisze:
> Czy różnica w prowadzeniu pomiędzy tymi opcjami wyszłaby mocno zauważalna?
Jakiś wielkich różnic nie będzie.
Ja jak się wybieram przedzierać się przez śniegi, wkładam te gumowe
dystanse w sprężyny. To można zrobić w 20minut używając jedynie lewarka,
albo w 5 minut podnośnikiem hydraulicznym.
Wymiana sprężyn jest już bardziej upierdliwa, bo trzeba za każdym razem
demontować kolumny i wymieniać sprężyny. Ale tak podniesiony samochód
lepiej się prowadzi - tak robię w rajdówce.
Gwintowane zawieszenie to połączenie szybkości regulacji z lepszym
prowadzeniem, tyle że to drogie jest.
>>> Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
>>> kosztami pi razy drzwi?
>>
>> Pamiętaj tylko, że główny problem takiej przeróbki to fatalne
>> prowadzenie się podniesionego samochodu. Przy nagłych manewrach dużo
>> trudniej opanować samochód, a szansa na podparcie się dachem rośnie.
>
> Nagły manewr to coś w rodzaju drogowego testu łosia przy znikomych
> (zimą) prędkościach, czy masz na myśli (jak często) pseudosportowe
> popisy? ;-)
Na śliskim nie ma żadnego problemu z podniesionym zawieszeniem.
Problemy są tylko wtedy jak jedzie się po przyczepnym, a jednak nie cała
zimę jest ślisko.
>> Żeby to zrobić naprawdę porządnie i żeby samochód nadawał się dobrze
>> do jazdy po ulicach, należałoby jeszcze zamontować odpowiednio
>> twardsze stabilizatory i sprężyny, odsadzić koła na dystansach, czyli
>> praktycznie przerobić całe zawieszenie, co już będzie kosztowało
>> ładnych parę tysięcy.
>
> No i tego się właśnie obawiałem.
Dlatego przynajmniej na próbę polecam te gumy - można prosto i tanio
podnieść auto, a jak się nie spodoba to gumy wyciągasz i masz tak jak było.
Tu jeszcze trzeba pamiętać, że jeżeli planujesz dłużej jeździć na
podniesionym zawieszeniu, to w przypadku większości konstrukcji
przedniego zawieszenia, należałoby wyregulować zbieżność.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.11 00:47 Cavallino
- 16.02.11 00:51 Tomasz Pyra
- 16.02.11 01:14 Tomasz Pyra
- 16.02.11 03:44 Michał
- 16.02.11 04:01 Michał
- 16.02.11 04:05 Michał
- 16.02.11 08:11 sth
- 16.02.11 09:27 MarcinJM
- 16.02.11 09:35 Tomasz Pyra
- 16.02.11 09:39 PB
- 16.02.11 10:11 Cavallino
- 16.02.11 10:37 Marcin Luty
- 16.02.11 11:07 Mirek Ptak
- 16.02.11 11:18 Agent
- 16.02.11 13:12 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=