eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZawieszenie - zmiana wysokościRe: Zawieszenie - zmiana wysokości
  • Data: 2011-02-16 00:40:50
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-02-16 00:27, Cavallino pisze:

    > Czy różnica w prowadzeniu pomiędzy tymi opcjami wyszłaby mocno zauważalna?

    Jakiś wielkich różnic nie będzie.

    Ja jak się wybieram przedzierać się przez śniegi, wkładam te gumowe
    dystanse w sprężyny. To można zrobić w 20minut używając jedynie lewarka,
    albo w 5 minut podnośnikiem hydraulicznym.

    Wymiana sprężyn jest już bardziej upierdliwa, bo trzeba za każdym razem
    demontować kolumny i wymieniać sprężyny. Ale tak podniesiony samochód
    lepiej się prowadzi - tak robię w rajdówce.

    Gwintowane zawieszenie to połączenie szybkości regulacji z lepszym
    prowadzeniem, tyle że to drogie jest.

    >>> Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
    >>> kosztami pi razy drzwi?
    >>
    >> Pamiętaj tylko, że główny problem takiej przeróbki to fatalne
    >> prowadzenie się podniesionego samochodu. Przy nagłych manewrach dużo
    >> trudniej opanować samochód, a szansa na podparcie się dachem rośnie.
    >
    > Nagły manewr to coś w rodzaju drogowego testu łosia przy znikomych
    > (zimą) prędkościach, czy masz na myśli (jak często) pseudosportowe
    > popisy? ;-)

    Na śliskim nie ma żadnego problemu z podniesionym zawieszeniem.
    Problemy są tylko wtedy jak jedzie się po przyczepnym, a jednak nie cała
    zimę jest ślisko.

    >> Żeby to zrobić naprawdę porządnie i żeby samochód nadawał się dobrze
    >> do jazdy po ulicach, należałoby jeszcze zamontować odpowiednio
    >> twardsze stabilizatory i sprężyny, odsadzić koła na dystansach, czyli
    >> praktycznie przerobić całe zawieszenie, co już będzie kosztowało
    >> ładnych parę tysięcy.
    >
    > No i tego się właśnie obawiałem.

    Dlatego przynajmniej na próbę polecam te gumy - można prosto i tanio
    podnieść auto, a jak się nie spodoba to gumy wyciągasz i masz tak jak było.

    Tu jeszcze trzeba pamiętać, że jeżeli planujesz dłużej jeździć na
    podniesionym zawieszeniu, to w przypadku większości konstrukcji
    przedniego zawieszenia, należałoby wyregulować zbieżność.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: