-
Data: 2011-02-16 00:40:50
Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-02-16 00:27, Cavallino pisze:
> Czy różnica w prowadzeniu pomiędzy tymi opcjami wyszłaby mocno zauważalna?
Jakiś wielkich różnic nie będzie.
Ja jak się wybieram przedzierać się przez śniegi, wkładam te gumowe
dystanse w sprężyny. To można zrobić w 20minut używając jedynie lewarka,
albo w 5 minut podnośnikiem hydraulicznym.
Wymiana sprężyn jest już bardziej upierdliwa, bo trzeba za każdym razem
demontować kolumny i wymieniać sprężyny. Ale tak podniesiony samochód
lepiej się prowadzi - tak robię w rajdówce.
Gwintowane zawieszenie to połączenie szybkości regulacji z lepszym
prowadzeniem, tyle że to drogie jest.
>>> Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
>>> kosztami pi razy drzwi?
>>
>> Pamiętaj tylko, że główny problem takiej przeróbki to fatalne
>> prowadzenie się podniesionego samochodu. Przy nagłych manewrach dużo
>> trudniej opanować samochód, a szansa na podparcie się dachem rośnie.
>
> Nagły manewr to coś w rodzaju drogowego testu łosia przy znikomych
> (zimą) prędkościach, czy masz na myśli (jak często) pseudosportowe
> popisy? ;-)
Na śliskim nie ma żadnego problemu z podniesionym zawieszeniem.
Problemy są tylko wtedy jak jedzie się po przyczepnym, a jednak nie cała
zimę jest ślisko.
>> Żeby to zrobić naprawdę porządnie i żeby samochód nadawał się dobrze
>> do jazdy po ulicach, należałoby jeszcze zamontować odpowiednio
>> twardsze stabilizatory i sprężyny, odsadzić koła na dystansach, czyli
>> praktycznie przerobić całe zawieszenie, co już będzie kosztowało
>> ładnych parę tysięcy.
>
> No i tego się właśnie obawiałem.
Dlatego przynajmniej na próbę polecam te gumy - można prosto i tanio
podnieść auto, a jak się nie spodoba to gumy wyciągasz i masz tak jak było.
Tu jeszcze trzeba pamiętać, że jeżeli planujesz dłużej jeździć na
podniesionym zawieszeniu, to w przypadku większości konstrukcji
przedniego zawieszenia, należałoby wyregulować zbieżność.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.11 00:47 Cavallino
- 16.02.11 00:51 Tomasz Pyra
- 16.02.11 01:14 Tomasz Pyra
- 16.02.11 03:44 Michał
- 16.02.11 04:01 Michał
- 16.02.11 04:05 Michał
- 16.02.11 08:11 sth
- 16.02.11 09:27 MarcinJM
- 16.02.11 09:35 Tomasz Pyra
- 16.02.11 09:39 PB
- 16.02.11 10:11 Cavallino
- 16.02.11 10:37 Marcin Luty
- 16.02.11 11:07 Mirek Ptak
- 16.02.11 11:18 Agent
- 16.02.11 13:12 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-11-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=