eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZawieszenie - zmiana wysokościRe: Zawieszenie - zmiana wysokości
  • Data: 2011-02-15 23:25:12
    Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze:
    > Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii
    > odwrotnej.
    > Tzn. czy jest możliwe jego zauważalne podniesienie, bez przerabiania
    > połowy auta?
    > Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż
    > Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy
    > krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika.
    > No i Jarek miał onegdaj rację, twierdząc że warto wypróbować jak się
    > jeździ wysokim autem bez jego kupowania. ;-)
    >
    > Optymalnie byłoby aby dało się prześwit regulować w stylu - zimą, po
    > mieście 5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej.

    Z tańszych rozwiązań:

    - gumy wkręcane między zwoje sprężyn - podnosi się auto na podnośniku
    (np. przy okazji wymiany opon) i wkłada taki gumowy dystans między
    zwoje. Po postawieniu auta na kołach będzie kilka cm wyżej. Koszt 10zł
    na koło, wada - szybsze zużycie sprężyn.
    Coś takiego:
    http://allegro.pl/guma-gumy-podwyzszajace-miedzyzwoj
    owe-sprezyn-i1456912932.html

    - większe opony zimowe (trzeba sprawdzić jakie największe zmieszczą się
    bez tarcia o nadkole przy dociśnięciu zawieszenia w zakręcie), pewnie
    promień większy o 1-1.5cm nie będzie problemem. Tu koszt w sumie zerowy
    jeżeli zrobisz to przy okazji kupna nowych opon.

    - dłuższe sprężyny (dopasować pasujące od innego samochodu, albo zrobić
    komplet na zamówienie), bezpiecznie można auto podnieść o jakieś 2-3cm,
    teraz masz już pewnie udeptane sprężyny więc podniesienie będzie jeszcze
    większe. Koszt pewnie 200-300zł za oś jeżeli dopasujesz coś od innego
    auta, do jakiś 600-800 robionych na zamówienie.

    - dystans między sprężynę a górne mocowanie amortyzatora. Tam pewnie
    jest gumowa podkładka, którą trzeba wymienić na grubszą, albo włożyć
    więcej takich samych podkładek. Tu można zyskać około 1cm. Koszt to nie
    wiem jak w Ceed, bo to zależy od konstrukcji zawieszenia, ale pewnie coś
    w okolicach 100zł za oś.

    Z droższych:
    - gwintowane zawieszenie. Do Ceed'a nie ma popularnych do takich
    przeróbek kolumn Bilstein B6, zostaje w zasadzie tylko przerobienie
    seryjnych na ruchomą podstawkę sprężyny. Profesjonalne firmy zajmujące
    się serwisem zawieszenia potrafią takie rzeczy zrobić. Tyle że pewnie
    będzie to kosztowne. Ale za to bardzo wygodne - regulacja wysokości to
    kilka minut na koło.
    Ceed jakoś popularności w rajdach nie zdobył, to i nie ma gotowych
    kompletów na szuter (a właśnie takiego zestawu szukasz).
    Cena to będzie tak od 2000zł za oś.

    > Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
    > kosztami pi razy drzwi?

    Pamiętaj tylko, że główny problem takiej przeróbki to fatalne
    prowadzenie się podniesionego samochodu. Przy nagłych manewrach dużo
    trudniej opanować samochód, a szansa na podparcie się dachem rośnie.

    Żeby to zrobić naprawdę porządnie i żeby samochód nadawał się dobrze do
    jazdy po ulicach, należałoby jeszcze zamontować odpowiednio twardsze
    stabilizatory i sprężyny, odsadzić koła na dystansach, czyli praktycznie
    przerobić całe zawieszenie, co już będzie kosztowało ładnych parę tysięcy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: