  • Data: 2016-01-08 21:42:39
    Temat: Re: Zasady symulacji układu
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-01-08 o 20:58, Ignacy pisze:

    > Właśnie próbuję LTSpice IV. Czy to program bazujący na źródłach spice?

    Zdaje się, że wszystko, co ma spice w nazwie działa na tym samym
    algorytmie, jeśli można tak powiedzieć. Przynajmniej w części
    obliczeniowej.

    > Czy sam ma dostępne źródła?

    Nie mam pojęcia, niekoniecznie.

    > Po załadowaniu .asc mam schemat, po załadowaniu .cir mam plik tekstowy z
    > podświetlaniem składni. Daje się symulować, podaje wykresy, gdy najpierw
    > wybiorę View->Visible Traces.
    > Chyba nie ma przedstawienia schematu .cir; informacji przestrzennych nie
    > ma w .cir choć przydało by się takie generowanie tak jak potrafi
    > wygenerować schemat grafu program graphviz.

    Z pliku .cir schematu jako takiego nie odtworzysz, tzn jakoś elementy
    dałoby się poukładać, ale czytelność byłaby żadna. Może są jakieś
    algorytmy, które by to potrafiły? Jakoś nie bardzo potrafię sobie tego
    wyobrazić.
    Na temat struktury tego pliku jest "mała" ksiażeczka.
    Każdy wiersz to jakaś informacja.
    Przy układzie każdy wiersz to element z listą węzłów (jako węzeł jest
    traktowane połączenie minimum 2 elementów - jak w algorytmie) oraz
    parametrami. Warto zapoznać się z listą parametrów kilku przykładowych
    elementów.

    Pozdrawiam

    DD