    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Date: Sun, 30 Dec 2012 14:06:48 +0100
    <op.wpzzzrmexkmktq@fujitsu-siemens> <kbl63v$fco$1@speranza.aioe.org>
    <op.wp1tn2m4xkmktq@fujitsu-siemens> <kblcdq$t8h$1@speranza.aioe.org>
    <op.wp1x0hrpxkmktq@fujitsu-siemens>
    <cy4ppm7h2mrb$.1g8o150ij8edm$.dlg@40tude.net>
    <op.wp2r6zwnxkmktq@fujitsu-siemens>
    <1or5w365q4h2i$.10p3hpvyy5i2f.dlg@40tude.net>
    <mlBDs.81166$1y.17318@fx01.am4>
    <ntu9tru42fke$.sjywmk8y481u.dlg@40tude.net>
    <wCJDs.761595$9H4.513104@fx17.am4>

    Dnia Sat, 29 Dec 2012 21:52:24 +0000, AlexY napisał(a):

    > Są porównywalne, można przyjąć że na chwilę obecną takie same, różnica w
    > trwałości, cenie i LEDy można ściemniać.

    To daj jakis link do gotowej lampy, a nie do golego leda, ktora ma 100lm/W.

    C5%9Bwietlna
    > A co to w laboratorium inna fizyka obowiązuje?

    Ano jakos tak - czytasz ze ze np sa LED 220lm/W, a kupic nie mozna ...
    rok mija i nadal nie mozna, wiec o co chodzi ?

    > No to jest właśnie konkretny przypadek,

    Znaczy sie ja taki swiatlolubny jestem, innym wystarcza jedna zwykla
    zarowka 40W, a przeciez przez wieki wystarczalo pare swiec ..

    > potrzebowałbyś tak samo 60W LED'ów,

    Jesli nie troche wiecej.

    > osobiście zrobiłbym to na 30-tu 2W "halogenach" tych co mam

    Trzydziestu ? No tak wychodzi :-)
    Ale wyobrazasz to sobie - mam na zyrandolu 30 oprawek zamontowac, czy sufit
    podwieszany zrobic i w kazdym kasetonie lampka ?

    W sumie ... a moze by tak nakleic tasmy z LED na suficie ?

    > pomontowane, nie mają problemu z przegrzewaniem bo każda składa się z 21
    > diod. Ekonomicznie nie jest to uzasadnione więc raczej zostań przy CFL.

    A poniewaz to nie jest "konkretny przypadek" tylko jak najbardziej typowy,
    wiec dlatego uwazam o LED co uwazam. Dobre do latarki. Ale dziedzina sie
    rozwija i za rok moge zmienic zdanie.

    > Żarówki LED zawierające 1W lub 2W diody wymagają uwzględnienia ich
    > chłodzenia - nie polecam.

    pojawily sie plafony/kasetony, np
    http://www.ledownia.pl/index.php/home.html?page=shop
    .product_details&flypage=ilvm_fly_admirable.tpl&prod
    uct_id=216&category_id=60
    http://www.tomix.pl/p/pl/d170857/plafon+led+panel+30
    00k+cieply+bialy+d170857+8211+deko+light.html
    (tu klamia, 3224 lm to jest mniej niz 3 zarowki 100W po ~1300lm kazda)

    30 czy 50W rozlozone na duzej powierzchni ... moze zadziala..
    To nawet lepiej chlodzone
    http://www.tomix.pl/p/pl/158521/led+panel+long+cl+13
    7-+chlodna+biel+158521+8211+spotline.html

    Nie wiem jak zony to zniosa ... nie kaza dokupic jakiejs zwisajacej ozdoby?

    No i cena ... jak na razie rzedu 2000 zl.
    A gwarancja ... nie chca podac, nikt nie gwarantuje wiecej iz 2 lata
    przepracuja ? :-P

    > Tylko że świetlówki nadal tak jak żarówki nie lubią częstego włączania,
    > LED ma to w serdecznym poważaniu, w normalnej pracy jest włączany 100
    > razy na sekundę.

    a nowoczesna swietlowka to jakies 20 tys razy na sekunde :-P

    Ale przyjmuje - nie lubia.
    A wiec ... idealne zrodlo swiatla do kibelka.
    Niestety - biorac pod uwage zuzycie energii przez zarowke w kibelku -
    inwestycja kompletnie nieoplacalna ;-)

    > Moje są zimne, całkowicie.

    Jak wylaczone chyba :)

    Niestety - macalem bardziej powazne - gorace jak diabli.
    Jak myslisz - czemu producenci led podaja trwalosc w 60C ?
    Bo tyle bedzie w lampie :-(

    J.