  • Data: 2012-12-30 17:28:54
    Temat: Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 30 Dec 2012 15:47:26 +0100, badworm napisał(a):

    > To niech generalnie zakażą urządzeń o niskiej sprawności, wszystkich.

    No i powoli zakazuja. "etykieta energetyczna" na lodowce (ok, ma sens),
    na pralce - tego to juz nie rozumiem.

    > Jaki procent CO2 uda się "odzyskać" nakazując zmianę oświetlenia i jak
    > to się ma do energochłonności procesu produkcyjnego żarówki/świetlówki
    > kompaktowej oraz LEDów i późniejszej utylizacji źródeł światła?

    Jak do procesu to nie wiem, ale sprawnosc zarowki jest tak zalosna, ze ...
    powinni tego zabronic :-)

    > Zresztą
    > cała ta fobia na punkcie CO2 to przejaw pychy ze strony UE - myślą, że
    > jak zmniejszą emisję u siebie to nagle zatrzymają globalne ocieplenie (o
    > ile w ogóle jest jakiś związek między tymi dwoma rzeczami). Przemysł
    > emitujący CO2 przeniesie się poza granice UE i efekt w skali globalnej
    > będzie taki sam.

    No w zasadzie tak. Choc widac ze i Chinczycy robia nowoczesne oswietlenie,
    ba - przoduja :-)

    > Bezpośrednio to może nie ale w bilansie cieplnym pokoju może to już

    Moze. Ale mowa byla o jakims cieple promieniujacym z zyrandola :-)

    J.