eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens? › Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Date: Sun, 12 Feb 2012 01:09:58 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 44
    Message-ID: <jh700k$h4q$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jgs55l$ppq$1@news.task.gda.pl> <jgs5eu$a71$1@mx1.internetia.pl>
    <jgs5if$ppq$2@news.task.gda.pl> <jgs69a$cg2$1@mx1.internetia.pl>
    <j...@p...onet.pl> <jh30ii$t9a$1@inews.gazeta.pl>
    <9201652947$20120210130238@squadack.com> <jh6r6b$4d0$1@inews.gazeta.pl>
    <9288577356$20120212004347@squadack.com>
    NNTP-Posting-Host: nat-goc2-125.aster.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1329005396 17562 178.73.50.125 (12 Feb 2012 00:09:56 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 12 Feb 2012 00:09:56 +0000 (UTC)
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: samsung_1
    X-Antivirus: avast! (VPS 120211-1, 11.02.2012), Outbound message
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2433736
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:9288577356$20120212004347@squadack.com...
    > Hello yabba,
    >
    > Saturday, February 11, 2012, 11:47:42 PM, you wrote:
    >
    >>> Tektura służy temu, żeby ograniczyć wahania temperatury wynikające z
    >>> nadmiernego przechłodzenia płynu w chłodnicy. W Polonezie bez
    >>> przesłonięcia chłodnicy temperatura skacze pomiędzy poniżej 70 a 90
    >>> stopniami cyklicznie. Po przesłonięciu się uspokaja i stabilizuje.
    >>> Trzeba tylko wiosną pamiętać, żeby wszelkie przesłony posciągać, bo
    >>> się robi za ciepło.
    >>> Wyjaśnienie zjawiska jest banalnie proste - przed otwarciem termostatu
    >>> plyn w silniku ogrzewa się do 90 stopni a w chlodnicy mamy zmrożony
    >>> płyn - otwiera się termostat i masa zimnego płynu wpada od dołu do
    >>> silnika i zanim dotrze do termostatu - obniża temperature silnika o
    >>> ponad 20 stopni (za pierwszym razem nawet więcej).
    >> Ale termostat nie działa 0/1. Chyba, że układ w Polonezie miał dużą
    >> histerezę, układ miał długi czas odpowiedzi i wpadał w oscylacje?
    >
    > Zanim zimne doleci do termostatu, to już pozamiatane. W mieście ten
    > problem nie był zauważalny, bo przepływ powietrza przez chłodnicę
    > słaby a i częste postoje na światłach ułatwiały "złapanie temperatury"
    > przez całą masę płynu. Ale w trasie była masakra.
    >

    Czyli duża stała czasowa. :)

    > Jeszcze gorzej było w starszych samochodach, z wielkimi, mosiężnymi
    > chłodnicami - ale tam były fabryczne roletki na chłodnice. Ciekaw
    > jestem, ilu tutejszych czytelników miało okazję widzieć to na własne
    > oczy :)
    >

    Masz na myśli Żuka z regulacją żaluzji na łańcuszku?
    W Rolls-Royce (widziałem to chyba w modelu Silver Shadow) roleta była
    automatycznie sterowana.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: