eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
  • Data: 2012-02-12 14:37:49
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Lort" <b...@g...w.ua> wrote in message
    news:12l6q9t9f5ry6$.dlg@lort.hihi...
    > Kto: Pszemol Gdzie: pl.misc.samochody
    > Kiedy: 11 luty 2012, 14:09:01
    >
    >> To się mylisz... Termostat samochodowy jest urządzeniem ANALOGOWYM
    >> gdzie rozszerzający się pod wpływem temperatury wosk otwiera powoli
    >> przepływ płynu chłodniczego. Proces jest nie-binarny, jest ciągły,
    >> termostat przy jakiejś temperaturze ustalonej przez producenta
    >> ZACZNIE SIĘ OTWIERAĆ i przez malutką szczelinkę zacznie się
    >> przesączać płyn z chłodnicy do silnika co spowoduje ponowne
    >> przymknięcie szczeliny i zamknięcie termostatu. I znowu się ogrzeje,
    >> zacznie się płyn sączyć i przymknie termostat... I tak w kółko.
    >
    > Dokładnie: w kółko.
    > W ekstremalnych warunkach nie ma szans na stabilną
    > pracę regulatora.

    Ale właśnie na tym polega praca analogowego regulatora... :-)
    Istotne jest to, że regulator nie otworzy się jak przerzutnik cyfrowy
    sterujący kluczem ON/OFF tylko będzie się otwierał powoli, tworząc
    małą szczelinkę przez którą zimny płyn z chłodnicy będzie się sączył
    do silnika ochładzając go na określonej temperaturze którą określił
    producent samochodu przewidując do niego taki a nie inny termostat.

    Wszystko jest dobrze i żadne tekturki są niepotrzebne...
    Gdyby przysłanianie chłodnicy miało jakiś sens w samochodzie
    to sądzisz że producent nie dodałby mechanizmu przysłaniania
    chłodnicy w nowoczesnych autach? Taki kawałek żaluzji przed
    chłodnicą kosztowałby grosze w masowej produkcji... Jakoś się
    tego nie robi - zastanawiałeś się dlaczego? Prosta odpowiedź
    jest taka: bo żaden sprawny samochód tego nie potrzebuje...
    Tekturki dają ludzie którzy nie rozumieją że symptomy jakie
    widzą (za wolno nagrzewające się auto) są symptomami jednej
    z najprostszej awarii jaka może się w aucie zdarzyć: uszkodzenie
    termostatu. Mało tego - wymiana termostatu jest trywialnie
    prostą operacją i poza śrubokrętem często żadne narzędzia nie są
    do wymiany potrzebne a sam termostat można kupić w sklepie
    za mniej niż szóstka piwa...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: