  • Data: 2012-02-12 08:12:23
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Zanim zimne doleci do termostatu, to już pozamiatane. W mieście ten
    > problem nie był zauważalny, bo przepływ powietrza przez chłodnicę
    > słaby a i częste postoje na światłach ułatwiały "złapanie temperatury"
    > przez całą masę płynu. Ale w trasie była masakra.

    Potwierdzam, ale nie we wszystkich wersjach. Poldon 2.0 grzał aż
    miło - zero kłopotów. Tyle, że on z typowym to miał wspólną
    chłodnicę :)

    > Jeszcze gorzej było w starszych samochodach, z wielkimi, mosiężnymi
    > chłodnicami - ale tam były fabryczne roletki na chłodnice. Ciekaw
    > jestem, ilu tutejszych czytelników miało okazję widzieć to na własne
    > oczy :)

    Jestem jednym z tych co nie tylko widzieli ale i używali :)
    Zresztą pewnie w wielu samochodach można znaleźć podobne rozwiązania
    tylko ludzie są tego nieświadomi (może dlatego, że są automatyczne).
    Tyle, że tutaj jak widać "wiara" nie powala wielu potwierdzić, że
    przesłonięcie chłodnicy daje określone efekty.