  • Data: 2017-07-24 11:58:28
    Temat: Re: Wzrost sprzedaży oleju napędowego o 26% w Orlenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Albo kierowcy zaczęli nagle dużo jeździć, albo poprzednia ekipa
    >pozwalała na gigantyczne przewały...

    A skad te dane ?
    http://www.orlen.pl/PL/BiuroPrasowe/Strony/Skonsolid
    owane-wyniki-PKN-ORLEN-w-drugim-kwartale-2017.aspx

    "wzrost wolumenow sprzedazy o 10%".
    Z czego w Polsce 8%.

    No coz, ponoc wychodzimy z kryzysu, to i gospodarka rusza :-)

    Cysterny z ON z Niemiec to nawet TV pokazywala ... ale czy to przekret
    ?
    Jeszcze trzeba jakos faktury przekrecic ...

    O skali przekretow trudno mi mowic ... ale to poprzednia ekipa
    wprowadzila JPK ... obecna z tego korzysta.

    >A to już jakieś kosmiczne liczby: "zysk netto za I kwartał tego roku
    >wyniósł 1,92 mld zł i był aż o 469% wyższy niż w roku ubiegłym".

    A w II kw EBIDTA wynioslo 3.1mld wzrost o 0.5mld.

    ale patrzymy tu
    http://www.orlen.pl/PL/BiuroPrasowe/Strony/DaneFinan
    sowe.aspx

    wzrost sprzedazy o 19%. No chyba, ze 10% wiecej i 10% drozej.

    Jeszcze warto zauwazyc LIFO - czyzby efekt wzrostu cen ropy i duzych
    zapasow ?
    Bo EBIDTA bez LIFO - spadek o 10% ...

    Wynik netto tez jakis spadkowy - -2% ..

    J.