  • Data: 2017-07-24 13:49:14
    Temat: Re: Wzrost sprzedaży oleju napędowego o 26% w Orlenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Nie tylko wplywa na kondycje legalnie dzialajacych firm.
    >Wplywa rowniez na kieszenie posiadaczy samochodow.
    >Oszusci nie kupuja towarow najwyzszej jakosci zeby je przemycic i
    >sprzedac z zyskiem.
    >Kupuja najtansze i najgorsze.

    No coz, pokazywali cysterny jezdzace do Niemiec po paliwo, nie do
    Rosji.
    Moze dlatego, ze granica zachodnia wcale nie pilnowana.

    W Niemczech maja w rafineriach jakies kiepskie paliwo, specjalnie dla
    Polakow ?

    >Po wynikach legalnej sprzedazy widac ze minimum 1/3 paliw w Polsce
    >byla z przemytu.

    skad te dane ?

    > Czesc kasy panstwo stara sie odzyskac. Ale kto nam szaraczkom zwroci
    > za to ze jezdzilismy ma gorszym paliwie co wiazalo sie z jego
    > wiekszym zuzycie.
    >Gorsze paliwo nie mialo zbawiennych dla naszych silnikow wlasciwosci.
    >A to ze bylo gorsze wiem bo z musu kupilem na malej nie markowej
    >stacji benzyne i samochod jezdzil tak ze pozal sie Boze.

    A przeciez mamy system kontroli jakosc paliw, i ogolnie paliwa sa
    dobre.

    >Na markowych stacjach tez lewizna musiala byc bo nie da sie takich
    >ilosci paliw jakie tutaj trafialy sprzedac w szarej strefie.

    Ano wlasnie ... gdzie ta lewizna ? Oszukiwali na paragonach fiskalnych
    ?
    ... A moze wcale jej tak duzo nie bylo ?

    >Tylko jak cysterne zlego zmieszali na duzej stacji z czterema
    >cysternami dobrego to lepiej to dla silnika i kieszeni bylo jak
    >zmieszanie dobrego i zlego 1:1.
    >W PRL na stacjach mieszali benzyne z ropa bo ropa byla duzo tansza.
    >Jak nie przegieli i nie dali wiecej niz 15% ropy to malo kto w czasie
    >jazdy to zauwazyl.
    >Jak dolali za duzo to oleju nie ubywalo a w zuzytych silnikach
    >potrafilo przybyc. Silniki wtedy byly troche odporniejsze na marna
    >benzyne. Warszawianka czy
    >inny Zuk z dolnozaworowym silnikiem potrafily pojechac jak w benzynie
> [...]

    Ale teraz samochody inne, a ceny zblizone - myslisz, ze nadal sie tak
    oplaca dolewac ?

    J.