    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wysyp "30"?
    Date: Sat, 23 May 2015 08:01:36 +0000 (UTC)
    <555ced88$0$2201$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <555d0977$2$8380$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <555ddce9$2$27521$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <555def35$0$8367$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <555e165b$1$8371$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <555fa659$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Nie masz racji - caly czas piszemy o pieszym i o jego predkosci;
    > zaczyna sie od mojego stwierdzenia "jesli nie ma zadnych przeszkod
    > terenowych przy jezdni, to pieszy nie ma skad pojawic sie znienacka."

    Nie, piszemy o ewentualnym zareagowaniu na co ma wpływ zarówno pieszy jak i
    Twoja reakcja.

    > A Tobie sie zdarzylo? - no to opowiedz swoja historie....

    Ostatnio np. jechałem jakies 60km/h przez wioske.
    Płoty jakies 4-5 metrów od drogi.
    Kiedy nagle z podwórza wybiegł mi kot pod koła, ledwo zdarzyłem dotknąc
    hamulca i lekko przyhamowac a juz miałem go pod kołami...
    A wydawałoby się, ze predkosc niewielka i ze człowiek zdąyży...
    Nie wiem co z kotem, bo na pewno go trafiłem :( ale w lusterku widziałem,
    ze pobiegł dalej w naturalny sposób bez utykania etc. :)

    > Nie zrobiles tego poprawnie ani razu.

    Aha, w poscie obok robię to az nadto dokładnie.

    > Twojej? - nie, dziekuje. Uzywam logiki ksiazkowej :)

    Jak chcesz.
    Widocznie w Twojej okolicy miejsca gdzie czesto suszy policja to takie
    gdzie stoją codziennie a juz co 3 dni to miejsca przypadkowe i rzadkie, a
    144 mandaty to duzo wiecej niz w poprzednich dniach bez znaczenia ile w
    poprzednich dniach ich było.
    Brawo Watsonie...

    > Ogladam, slucham radia, czytam gazety. To, czego sie dowiaduje z tych
    > mediow stoi w sprzecznosci z postawa moich krewnych, znajomych, czy
    > innych ludzi, z ktorymi sie spotykam. Smieja sie oni ze sformulowania
    > "pirat", rzadko slysze od nich "karac", a jesli juz, to w kontekscie
    > wydarzen takich, jak np. Kamien Pomorski. To, co prezentuja media, to
    > jest zwyczajna nagonka i propaganda - tak to odczuwam i mam wrazenie,
    > ze tak odczuwajacych jest dosc duzo.

    Zgoda.
    To teraz zapytaj sie znajomym co sądzą o surowym karaniu pijanych
    rowerzystów...
    Zobaczysz, jak bardzo ludzie opieraja sie na emocjach a jak mało na REALNYM
    zagrozeniu.

    > Nieprzesadzalbym z tym ogromem - spojrz na moj komentarz wczesniej.
    > Zwroc tez czasami uwage na komentarze pod artykulami na ten temat na
    > popularnych portalach: tam postawa typu "karac" jest skutecznie
    > rownowazona przez postawe przeciwna.

    Czyli pol na pol? Toż to ogrom :)

    > ok :)

    > Jaka?

    Brak badan...
    Pytanie ilu z tych kierowców z premedytacją wsiadło nie majac uprawnien a
    ilu niedopełniło tylko formalnosci.
    Niestety atykuł dotknął tematu powierzchownie i tego juz nie wyjasnił.

    > Skoro to sa truizmy, to co tu jeszcze tlumaczyc?

    Truizmem jest to ze jest parcie na karanie.
    To o co zapytałem. Dlaczego mandat gorszy od wniosku do sadu?

    > To juz musialbys porozmawiac z bylymi lapaczami :) Tak oficjalnie nikt
    > tego przeciez nie mowi. No, moze jest taki jeden, co puscil na
    > youtubie swoj "protest song", ale nie wiem, czy jeszcze pracuje....

    XXI wiek a policja nie jest transparentna dla obywatela? Zgroza...

    > Celnosc zarzutow to jedno, a mozliwosc ich udowodnienia to drugie.

    Zgoda. Dlatego dyskutujemy w oparciu o własne doświadczenie.
    Czyzby ono było az tak różne, ze dla ciebie (powtorze pytanie) miejsce
    regularnej łapanki to takie gdzie stoją prawie codziennie?
    Te 144 mandaty (powtorze pytanie , bo to jest clou rozmowy) wydają ci się
    duża liczbą?

    > Gdyby bylo wiecej, juz wczesniej dzielni lapacze za pomoca tuby
    > medialnej by nas o tym poinformowali...

    O czym? O tym, ze złapali 144 kierowców przekraczających predkosc powyzej
    50km/h? Nie zartuj... To miałby być news? Przeciez łapią cały czas. Juz
    nawet reality show z tego robią (uwaga pirat etc)

    > I jak sie bronisz przed ich sciagnieciem, jesli to nie tajemnica? (sam
    > mam wypracowane wlasne metody obrony, ale juz na etapie proby
    > wreczenia mandatu - i staram sie ich nie upowszechniac ;)).

    W sumie to sie nie bronie - chciałem zapłacic i uczciwie napisałem im kto
    jechał. Po prostu nie chciało im się dalej szukać, bo akurat za kazdym
    razem była to osoba ktora mieszka w GBR...

    > Rok 2012 tez znalazlem. W kazdym razie kwoty sa calkiem konkretne, nie
    > sadzisz?

    No własnie. Sa tak konkretne, ze 144 mandaty dziennie to tylko kropla w
    morzu. Wiec trudno wyciagac wniosek, ze to duzo, ze jakos specjalnie
    nastawili sie na łapanie - po prostu dzien jak codzien, tyle ze normalnie
    byłby mandat 500 i nikogo by to nie interesowało a teraz jest zabrane
    prawko i news dla TV.

    > Tylko za jedno przewinienie - nie zgadzam sie. Wiem, ze opieramy sie
    > na przestarzalych danych, ale zwroc uwage na nastepujaca rzecz:
    > 70.000,- dziennie za mandaty w 2012. Niech nawet w roku biezacym jest
    > to 140.000,- dziennie. I z tego ponad polowa (72.000,-) za dokladnie
    > jedno przewinienie, a druga polowa - za cala reszte kodeksu wykroczen
    > nie tylko drogowych.

    Ale wpływów jest powiedzmy 1mld.
    http://www.motofakty.pl/artykul/wplywy-z-mandatow-w-
    2012-roku-siegna-1-24-
    mld-zl.html

    To jest dziennie prawie 3 mln...
    Skad wziałes 70 tysiecy?

    > Jest to wskazanie, ze te 144 mandaty w jeden dzien to nie jest
    > smieszna ilosc, tylko proba bicia rekordu.

    Ja takiego wskazania nie widze.

    > Czegoz sie po nich spodziewac?

    Oczekiuję dokładnosci i staranności. Spodziewam się... cóż...