    From: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wylewanie kondensatorow
    Date: Thu, 01 Mar 2012 20:46:41 +0000

    On 01/03/2012 15:27, Tmek wrote:

    > Ok, ale mowa o urzadzenaich dobijajacych do 20 lat i kondensatorach smd,
    > gdzie problemem jest wyciek elektrolitu.
    >
    > Chyba ze wyciek jest spowodowany temperatura, ktora powstaje w wyniku
    > wewnetrzengo przebicia. Tak to dziala?

    Masz dwa zjawiska. Korozja jest odpowiedzialna za wyciek elektrolitu,
    natomiast rozformowanie kondensatora odpowiedzialne jest za jego mocne
    grzanie (albo 'strzal' po wlaczeniu). Kondensatory daje sie 'reformowac'
    podnoszac im powoli napiecie. Pewien magik z bylej Elwy nawet mi kiedys
    wytlumaczyl jak podnosic napiecie formujace (mielismy bagaznik 5 letnich
    rozformowanych elektrolitow od nich) i odrzuty nam wyszly mniej niz 5%.

    Co ciekawe, te stare ani nie ciekly ani nie strzelaly. Odrzut byl jak
    sie grzaly podczas formowania (czyli mialy dosc duzy prad uplywu).

    --
    Jerry1111