eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWiększy akumulator do samochodu › Re: Wi?kszy akumulator do samochodu
  • X-Received: by 10.140.19.76 with SMTP id 70mr382756qgg.21.1433288053117; Tue, 02 Jun
    2015 16:34:13 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.19.76 with SMTP id 70mr382756qgg.21.1433288053117; Tue, 02 Jun
    2015 16:34:13 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!h15no2261275i
    gd.0!news-out.google.com!k20ni45095qgd.0!nntp.google.com!j5no61087qga.1!postnew
    s.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 2 Jun 2015 16:34:13 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <mklcb5$6kq$1@usenet.news.interia.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=164.127.84.134;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 164.127.84.134
    References: <556962ff$0$8371$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <mkkukm$5jf$1@dont-email.me> <mklcb5$6kq$1@usenet.news.interia.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <c...@g...com>
    Subject: Re: Wi?kszy akumulator do samochodu
    From: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 02 Jun 2015 23:34:13 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:682029
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 3 czerwca 2015 00:56:37 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > W dniu 2015-06-02 o 21:03, dddddddd pisze:
    > > W dniu 2015-05-31 o 22:31, a...@g...com pisze:
    > >>
    > >> zmien sprzedawce
    > >> jak daleko jedziesz to naladujesz kazdy nawet akumulator o najwiekszej
    > >> pojemnosci,
    > >>
    > >
    > > a co myślicie o równoległym podłączeniu dwóch akumulatorów o tej samej
    > > lub różnej pojemności?
    > > Przyjmijmy że mam prądożerny samochód i zminimalizować poboru prądu się
    > > nie da...
    > >
    >
    > Jeśli kupujesz równocześnie (w domyśle: podobne parametry), to może być.
    >
    > Ale zawsze lepiej byłoby zastosować separator akumulatorów.
    > Przykład dość prostego:
    > http://www.sklep.unipower.pl/index.php?p54,separator
    -baterii-100a-sp1315
    > Tu lepszy:
    > http://ibs-tech.ch/en/products/dual-battery-system/i
    bs-dbs-with-uproc.html
    >
    > W autach wyprawowych konfiguruje się czasem tak, aby jeden akumulator
    > był do rozrusznika, drugi do reszty. W autach przeprawowych czasami
    > jeden do wincha, reszta do wszystkiego, lub winch pracuje na 24V.
    >
    > Nieraz dodaje się też drugi alternator.
    >
    >
    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    Nie widzę żadnego powodu dla którego sprawnych dwóch lub więcej akumulatorów
    ołowiowych o skrajnie różnych pojemnościach ale tym samym napięciu znamionowym nie
    łączyć równolegle. Jedynym powodem może być ze jeden ma służyć do rozruchu a następne
    do czegoś innego. W przypadku gdy obydwa służą do rozruchu nie widzę potrzeby
    stosowania separatora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: