eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWiększy akumulator do samochodu Re: Wi?kszy akumulator do samochodu
  • Data: 2015-06-03 12:36:23
    Temat: Re: Wi?kszy akumulator do samochodu
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu środa, 3 czerwca 2015 10:35:54 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > W dniu 2015-06-03 o 01:34, Zachariasz Dorożyński pisze:
    > > W dniu środa, 3 czerwca 2015 00:56:37 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > >> W dniu 2015-06-02 o 21:03, dddddddd pisze:
    > >>> W dniu 2015-05-31 o 22:31, a...@g...com pisze:
    > >>>>
    > >>>> zmien sprzedawce
    > >>>> jak daleko jedziesz to naladujesz kazdy nawet akumulator o najwiekszej
    > >>>> pojemnosci,
    > >>>>
    > >>>
    > >>> a co myślicie o równoległym podłączeniu dwóch akumulatorów o tej samej
    > >>> lub różnej pojemności?
    > >>> Przyjmijmy że mam prądożerny samochód i zminimalizować poboru prądu się
    > >>> nie da...
    > >>>
    > >>
    > >> Jeśli kupujesz równocześnie (w domyśle: podobne parametry), to może być.
    > >>
    > >> Ale zawsze lepiej byłoby zastosować separator akumulatorów.
    > >> Przykład dość prostego:
    > >> http://www.sklep.unipower.pl/index.php?p54,separator
    -baterii-100a-sp1315
    > >> Tu lepszy:
    > >> http://ibs-tech.ch/en/products/dual-battery-system/i
    bs-dbs-with-uproc.html
    > >>
    > >> W autach wyprawowych konfiguruje się czasem tak, aby jeden akumulator
    > >> był do rozrusznika, drugi do reszty. W autach przeprawowych czasami
    > >> jeden do wincha, reszta do wszystkiego, lub winch pracuje na 24V.
    > >>
    > >> Nieraz dodaje się też drugi alternator.
    > >>
    > >>
    > >> --
    > >> Pozdrawiam.
    > >>
    > >> Adam
    > >
    > > Nie widzę żadnego powodu dla którego sprawnych dwóch lub więcej akumulatorów
    ołowiowych o skrajnie różnych pojemnościach ale tym samym napięciu znamionowym nie
    łączyć równolegle. Jedynym powodem może być ze jeden ma służyć do rozruchu a następne
    do czegoś innego. W przypadku gdy obydwa służą do rozruchu nie widzę potrzeby
    stosowania separatora.
    > >
    >
    > Źle mnie zrozumiałeś, a ja napisałem niejasno.
    > Nie chodzi o pojemność - ta w zasadzie nie ma znaczenia. Chodzi o
    > kondycję akumulatora. Stary akumulator może mieć problemy z którąś z
    > cel, stąd przy podłączeniu z "młodym" mogły by ganiać prądy wyrównawcze.
    > Najgorszy scenariusz: szlam lub wewnętrzne zwarcie w którejś z cel.
    > Separator pozwala na ładowanie każdego akumulatora wg jego parametrów.
    > Są też separatory ładujące prądem szpilkowym. Ludzie się chwalą, że
    > dzięki temu akumulatory projektowane na kilka lat ;) żyją długo i nie
    > tracą pojemności.
    >
    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    Cela z reguły składa się z wielu płyt dodatnich i ujemnych połączonych równolegle. Na
    każdej parze płyt może zdarzyć się to o co podejrzewasz jeden z dwóch połączonych
    równolegle akumulatorów. I jakoś specjalnie nikt się tym nie przejmuje. "Ludzie się
    chwalą" wybacz ale to żaden argument. A " akumulator ładowany impulsami szpilkowymi"
    to czysta marketingowa religia. W samochodzie nie ma tyle energii żeby w rozsądnym
    czasie szpilkami naładować akumulator.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: