  • Data: 2015-06-04 16:07:43
    Temat: Re: Większy akumulator do samochodu
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 4 czerwca 2015 14:47:53 UTC+2 użytkownik ACMM-033 napisał:
    > Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:69820b25-f5c2-41b7-a655-a07b665a3eef@googlegrou
    ps.com...

    > Coś Ci się pokiełbasiło. Trzy kilowatowe rozruszniki to są w ciężarówkach.
    > Terkotka to się i dzisiaj zrobi. Ale tylko wtedy jak akumulator będzie
    > prawie skrajnie rozładowany. A Syrenie było tak samo. Od Rw akumulatora
    > zależy czy silnik odpali z rozrusznika. Jak podają na akumulatorze że prąd
    > max 350A to nie jest to prąd zwarcia tylko prąd przy którym na zaciskach
    > zostanie z 10V żeby prądu wystarczyło do zrobienia iskry.

> [...]

    Mały fiat ma chyba 750W a duży 1,2kW. W czasach Syren nie było akumulatorów mogących
    przy 50Ah dostarczyć nominalnie 300A do rozrusznika. Syrena ze względu na to ze
    silnik był dwusuwowy, czyli mający o połowę niższe ciśnienie sprężania i nie
    posiadający rozrządu i pompy oleju, czyli mechanizmów mocożernych. Do rozruchu
    potrzebował dużo mniejszej mocy niż silnik czterosuwowy. Przy pchaniu Syreny nie
    czuło się różnicy czy skrzynia jest na luzie czy na II biegu.