eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWiększy akumulator do samochodu Re: Wi?kszy akumulator do samochodu
  • Data: 2015-06-03 10:35:51
    Temat: Re: Wi?kszy akumulator do samochodu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2015-06-03 o 01:34, Zachariasz Dorożyński pisze:
    > W dniu środa, 3 czerwca 2015 00:56:37 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    >> W dniu 2015-06-02 o 21:03, dddddddd pisze:
    >>> W dniu 2015-05-31 o 22:31, a...@g...com pisze:
    >>>>
    >>>> zmien sprzedawce
    >>>> jak daleko jedziesz to naladujesz kazdy nawet akumulator o najwiekszej
    >>>> pojemnosci,
    >>>>
    >>>
    >>> a co myślicie o równoległym podłączeniu dwóch akumulatorów o tej samej
    >>> lub różnej pojemności?
    >>> Przyjmijmy że mam prądożerny samochód i zminimalizować poboru prądu się
    >>> nie da...
    >>>
    >>
    >> Jeśli kupujesz równocześnie (w domyśle: podobne parametry), to może być.
    >>
    >> Ale zawsze lepiej byłoby zastosować separator akumulatorów.
    >> Przykład dość prostego:
    >> http://www.sklep.unipower.pl/index.php?p54,separator
    -baterii-100a-sp1315
    >> Tu lepszy:
    >> http://ibs-tech.ch/en/products/dual-battery-system/i
    bs-dbs-with-uproc.html
    >>
    >> W autach wyprawowych konfiguruje się czasem tak, aby jeden akumulator
    >> był do rozrusznika, drugi do reszty. W autach przeprawowych czasami
    >> jeden do wincha, reszta do wszystkiego, lub winch pracuje na 24V.
    >>
    >> Nieraz dodaje się też drugi alternator.
    >>
    >>
    >> --
    >> Pozdrawiam.
    >>
    >> Adam
    >
    > Nie widzę żadnego powodu dla którego sprawnych dwóch lub więcej akumulatorów
    ołowiowych o skrajnie różnych pojemnościach ale tym samym napięciu znamionowym nie
    łączyć równolegle. Jedynym powodem może być ze jeden ma służyć do rozruchu a następne
    do czegoś innego. W przypadku gdy obydwa służą do rozruchu nie widzę potrzeby
    stosowania separatora.
    >

    Źle mnie zrozumiałeś, a ja napisałem niejasno.
    Nie chodzi o pojemność - ta w zasadzie nie ma znaczenia. Chodzi o
    kondycję akumulatora. Stary akumulator może mieć problemy z którąś z
    cel, stąd przy podłączeniu z "młodym" mogły by ganiać prądy wyrównawcze.
    Najgorszy scenariusz: szlam lub wewnętrzne zwarcie w którejś z cel.
    Separator pozwala na ładowanie każdego akumulatora wg jego parametrów.
    Są też separatory ładujące prądem szpilkowym. Ludzie się chwalą, że
    dzięki temu akumulatory projektowane na kilka lat ;) żyją długo i nie
    tracą pojemności.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: