    From: "neelix" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: VARTA czy CENTRA?
    Date: Mon, 20 Oct 2014 17:46:37 +0200

    Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> napisał w wiadomości
    news:m1mbee$jcd$1@node2.news.atman.pl...
    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Po raz kolejny powtórzę, "oczko" nie jest wiarygodnym wyznacznikiem
    > sprawności akumulatora. To tylko gadżet, za który można policzyć trochę
    > więcej przy kasie.
    > W większości akumulatorów z którymi miałem do czynienia, wcześniej czy
    > później "oczko" pokazywało głupoty.

    A jakie ono może pokazywać głupoty? Jak rozładowany to robi się czarne a jak
    się naładuje to oczko jest zielone. Po latach robi się białe. To nie miernik
    tylko wskaźnik. Nie robi się biały bo go tak zaprogramowali. :-)

    > Niech Ci będzie. Ślepej wierze nie podołam, jeśli wiedza nie dociera,
    > muszę się poddać...

    Nie ślepej bo przy okazji mierzyłem napięcie.

    > Zgodnie z tą filozofią, Uno powinno iść do wymiany na nowe auto...
    > Dobre auto, to wiele kłopotów z głowy... ;-)

    Coś mnie wydaje się, że nowe aku tańsze od nowego auta. Dobre auto to tak,
    ale czy nowe to klopoty z głowy ??? Same przeglądy gwarancyjne to kupa kasy.

    > Ja podejrzewam, że wiek Twojego auta może w niedługim czasie sugerować
    > jego awarię. Nie powinieneś wymienić auta?

    Nie. Potrzebne jest mnie właśnie to, a nie nowe. :-)

    > No jednak nie zawsze... Uno to jednak niższa półka, w kierunku gleby...
    > ;-)

    Po latach każdy będzie na najniższej półce.

    > Miałeś kiedykowiek okazję skorzystać z takiej gwarancji? Zapewne nie, bo
    > wiedziałbyś, że w przypadku akumulatorów jest bardzo mocno iluzoryczna.
    > W większości przypadków awaria akumulatora wynika z jego wadliwego
    > użytkowania (a jeśli nie, to gwarant i tak to stwierdzi).

    Gwarancja mniejsza niż 4 lata mało gwarantuje. W razie bubla lepiej jednak
    mieć 3-letnią niż 2-letnią. Na Uno na blachę miałem 8 lat gwarancji. :-)

    > Znany producent
    > No to po co pytasz na grupie jaki akumulutor kupić, skoro wyraźnie
    > określiłeś priorytety?
    > Ma być drogi, w ładnej obudowie i z mocną rączką. ;-) Obejrzyj zdjęcia i
    > będziesz wiedział co kupić.

    Oba ładne. ;-) Centra powinna wytrzymać ok. 5 lat a nie straszyć przed
    upływem 4! Gdyby miała korki może dolałbym wody i bym wiedział co się
    dzieje. Skąd wniosek, że ma być drogi? Ma nie być tandetą za psie pieniądze.
    Priorytety były różne. Warto zapytać przed zakupem i poczytać opinie. Może
    ktoś ostatnio kupował jeden z tych dwóch i umoczył tyłek? W sklepie niczego
    się nie dowiem, bo oni mają do sprzedania. Dowiedziałem się, że ma srebro w
    środku bo napisali Silver. :-) Kiedyś kupiłem nagrywarkę Liteon,a po kilku
    latach wielu już odradzało tego producenta. Kto pyta nie błądzi.

    neelix