-
Data: 2014-10-20 23:42:10
Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu poniedziałek, 20 października 2014 22:52:54 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak
napisał:
> > Bo to zasadniczo jest prawda, że akumulatorowi szkodzi prąd (x czas!) ...
>
>
>
> No bardzo sie ciesze, ze sie zgadzasz ale kogucik twierdzil, ze "prad jest
>
> nieistotny".
>
> Trzeba bylo mu wyjasnic, ze duzy w dłuzszym czasie dziala niszczaco na
>
> akumulator.
Przy źródle napięciowym prąd nie ma znaczenia bo teoretycznie spada do wartości zero
jak akumulator osiągnie napiecie = wartości napięcia źródła. Nic mi nie jesteś w
stanie wyjaśnić bo wiem o akumulatorach więcej niż Ty. W przypadku akumulatora
rozruchowego prąd jest nieistotny przy ładowaniu z prostownika bo nie jest znana
pojemność rzeczywista akumulatora. I nie można ustawić 1/10C bo C jest nieznane. Ten
wzór z C jest stosowany przy akumulatorach trakcyjnych. I też nie łąduje się ich
przez 12 godzin prądem 1/10C tylko kiedyś elektryk odpowiedzialny za ładowanie
sprawdzał gęstość elektrolitu i jeśli osiągnęła właściwą wartość to odłączał
akumulator od ładowarki. Jak był bystry to na podstawie pomiaru gęstości elektrolitu
rozładowanego akumulatora i ilości energii jaką wpompował do osiągnięcia gęstości
elektrolitu wskazującej na pełne naładowanie mógł określić rzeczywistą pojemność i
przy następnym ładowaniu dobrać prąd 1/10C rzeczywistej pojemności akumulatora.
Podejrzewam że w tej chwili stacje ładujące akumulatory trakcyjne w jakiś
elektroniczny sposób badają stan akumulatora i same dobierają optymalną wartość prądu
ładowania. Akumulatory trakcyjne są drogie prąd do nich też kosztuje i nikogo nie
stać na przeładowywanie akumulatorów trakcyjnych. Próba przeniesienia sposobu
ładowania stałym prądem o wartości 1/10C na akumulator rozruchowy kończy się prawie
natychmiastowym zniszczeniem akumulatora. W przypadku akumulatorów hermetycznych może
doprowadzić do rozerwania akumulatora.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.14 20:53 Czesław Wiśniak
- 21.10.14 21:09 k...@g...com
- 21.10.14 22:42 Czesław Wiśniak
- 22.10.14 02:48 k...@g...com
- 22.10.14 03:01 k...@g...com
- 24.10.14 04:35 __Maciek
- 24.10.14 13:20 k...@g...com
- 24.10.14 20:01 __Maciek
- 24.10.14 20:35 k...@g...com
- 25.10.14 01:50 Witolko
- 25.10.14 01:49 Witolko
- 25.10.14 03:00 k...@g...com
- 25.10.14 08:48 Witolko
- 25.10.14 09:39 Czesław Wiśniak
- 25.10.14 09:46 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-07 Jaki silikon lub może klej?
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-02-07 Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=