  • Data: 2014-10-20 23:42:10
    Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 20 października 2014 22:52:54 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak
    napisał:

    > No bardzo sie ciesze, ze sie zgadzasz ale kogucik twierdzil, ze "prad jest
    >
    > nieistotny".
    >
    > Trzeba bylo mu wyjasnic, ze duzy w dłuzszym czasie dziala niszczaco na
    >
    > akumulator.

    Przy źródle napięciowym prąd nie ma znaczenia bo teoretycznie spada do wartości zero
    jak akumulator osiągnie napiecie = wartości napięcia źródła. Nic mi nie jesteś w
    stanie wyjaśnić bo wiem o akumulatorach więcej niż Ty. W przypadku akumulatora
    rozruchowego prąd jest nieistotny przy ładowaniu z prostownika bo nie jest znana
    pojemność rzeczywista akumulatora. I nie można ustawić 1/10C bo C jest nieznane. Ten
    wzór z C jest stosowany przy akumulatorach trakcyjnych. I też nie łąduje się ich
    przez 12 godzin prądem 1/10C tylko kiedyś elektryk odpowiedzialny za ładowanie
    sprawdzał gęstość elektrolitu i jeśli osiągnęła właściwą wartość to odłączał
    akumulator od ładowarki. Jak był bystry to na podstawie pomiaru gęstości elektrolitu
    rozładowanego akumulatora i ilości energii jaką wpompował do osiągnięcia gęstości
    elektrolitu wskazującej na pełne naładowanie mógł określić rzeczywistą pojemność i
    przy następnym ładowaniu dobrać prąd 1/10C rzeczywistej pojemności akumulatora.
    Podejrzewam że w tej chwili stacje ładujące akumulatory trakcyjne w jakiś
    elektroniczny sposób badają stan akumulatora i same dobierają optymalną wartość prądu
    ładowania. Akumulatory trakcyjne są drogie prąd do nich też kosztuje i nikogo nie
    stać na przeładowywanie akumulatorów trakcyjnych. Próba przeniesienia sposobu
    ładowania stałym prądem o wartości 1/10C na akumulator rozruchowy kończy się prawie
    natychmiastowym zniszczeniem akumulatora. W przypadku akumulatorów hermetycznych może
    doprowadzić do rozerwania akumulatora.