-
Data: 2014-10-20 20:53:11
Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu poniedziałek, 20 października 2014 20:19:16 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak
napisał:
> > http://elportal.pl/pdf/k01/10_15.pdf
>
> >
>
> > http://elportal.pl/pdf/k01/11_11.pdf
>
>
>
> >Jak by się ktoś pytał to swoją mądrością popsujesz swój akumulator. Z
>
> >koniem kopał się nie będę.
>
>
>
> Ja wiem, za dużo czytania :)
>
> Akurat ze mną się nie kopiesz bo to nie ja jestem autorem tych artykułów i
>
> niepotrzebnie się unosisz bo napisałeś dużo prawdy ale i nieprawdę, że "
>
> Akumulatorowi rozruchowemu nie szkodzi prąd tylko napięcie... " :)
Szkodzi nie napięcie a za wysokie napięcie. Rozruchowe to oddzielny typ akumulatorów
ołowiowych. Ich parametry w tym długowieczność wynikają z innej niż w akumulatorach
trakcyjnych konstrukcji płyt. Płyty z rozruchowych nie tolerują gazowania. Dlatego
napięcie ładowania ustawione jest sporo poniżej napięcia przy którym akumulator
gazuje. Akumulator rozruchowy normalnie użytkowany w samochodzie nigdy nie będzie
naładowany w stu procentach. Od akumulatora rozruchowego nie wymaga się naładowania
do pełna bo nie służy do długotrwałego zasilania urządzeń. Normalny cykl pracy
akumulatora rozruchowego to podtrzymanie pracy urządzeń pobierających niewielki prąd,
komputera, alarmu. Poza tym ma umożliwić rozruch co wiąże się z ubytkiem maksymalnie
jednej do dwóch amperogodzin. Ubytek powinien być jak najszybciej uzupełniony.
Akumulatorom rozruchowym najbardziej szkodzą nadgorliwi użytkownicy. Po zamontowaniu
w pełnosprawnym samochodzie nowego akumulatora należy na trzy lata zapomnieć że
samochód ma akumulator. Jeśli samochód jest systematycznie jeżdżony, z moich
doświadczeń wynika że wystarczą 3 kilometry co drugi dzień, to nie ma potrzeby
doładowywania go, to należy go doładować z urządzeń które wiernie symulują ładowanie
w samochodzie. Idealne było by źródło napięciowe 14,5V o obciążalności kilkunastu
amperów. Przy takim źródle napięcie na akumulatorze bardzo szybko przekroczy 13V.
Długotrwałe ładowanie napięciem niższym niż 13V też jest dla akumulatora rozruchowego
szkodliwe, nie tak bardzo jak powyżej 15V.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.10.14 21:41 neelix
- 20.10.14 21:48 John Kołalsky
- 20.10.14 22:52 Czesław Wiśniak
- 20.10.14 23:42 k...@g...com
- 21.10.14 20:53 Czesław Wiśniak
- 21.10.14 21:09 k...@g...com
- 21.10.14 22:42 Czesław Wiśniak
- 22.10.14 02:48 k...@g...com
- 22.10.14 03:01 k...@g...com
- 24.10.14 04:35 __Maciek
- 24.10.14 13:20 k...@g...com
- 24.10.14 20:01 __Maciek
- 24.10.14 20:35 k...@g...com
- 25.10.14 01:50 Witolko
- 25.10.14 01:49 Witolko
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!
- 2025-01-16 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=