eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyVARTA czy CENTRA? › Re: VARTA czy CENTRA?
  • X-Received: by 10.140.105.196 with SMTP id c62mr1587qgf.38.1413808309805; Mon, 20 Oct
    2014 05:31:49 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.105.196 with SMTP id c62mr1587qgf.38.1413808309805; Mon, 20 Oct
    2014 05:31:49 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bl
    ueworldhosting.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed
    -me.highwinds-media.com!uq10no14216329igb.0!news-out.google.com!i10ni95qaf.0!nn
    tp.google.com!s7no4013933qap.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegrou
    ps.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 20 Oct 2014 05:31:49 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <m22ba5$cge$1@node2.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.175.97.88;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 31.175.97.88
    References: <543c334b$0$16536$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <2...@g...com>
    <1...@g...com>
    <1...@g...com>
    <g...@n...chmurka.net>
    <m...@4...net>
    <m22ba5$cge$1@node2.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <a...@g...com>
    Subject: Re: VARTA czy CENTRA?
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Mon, 20 Oct 2014 12:31:49 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 2830
    X-Received-Body-CRC: 1433614944
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2547394
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 20 października 2014 08:49:38 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak
    napisał:
    > > A *** wie czemu podaja. Moze licza ze bedzie podlaczony stale i boja
    >
    > > sie przeladowania.
    >
    > > Bo faktycznie - w samochodzie alternator daje stale napiecie a prad
    >
    > > plynie jaki chce. No nie calkiem - alternator ma wydajnosc
    >
    > > ograniczona, ale to potrafi byc dzis i 100A ...
    >
    >
    >
    > Du�y pr�d p�ynie tylko przez moment i o ile akumulator jest w dobrym stanie
    >
    > nie jest to problemem to jesli odpalamy z kabli akumulator ca�kowicie
    >
    > padni�ty i jeszcze mocno zasiarczony to przyspieszamy jego degradacje w
    >
    > mocno przyspieszonym tempie. Jesli nam zalezy na akumulatorze bo np. nie
    >
    > mamy kasy na nowy to trzeba go ladowac jak najmniejszym pradem.

    Ładując prądem 200mA akumulator 60Ah bez problemu można dojąć do 17V na klemach jeśli
    prostownik nie ma ograniczenia napięcia. Akumulatorowi rozruchowemu nie szkodzi prąd
    tylko napięcie. To ze mały prąd to jakiś mit w przypadku akumulatorów rozruchowych.
    Są prostowniki rozruchowe. Mogą dać 100A i więcej. Ale przy 14,5V na klemach
    przestają ładować. Zachowują się dokładnie tak jak układ ładowania w samochodzie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: