eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyVARTA czy CENTRA? › Re: VARTA czy CENTRA?
  • Data: 2014-10-20 14:31:49
    Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 20 października 2014 08:49:38 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak
    napisał:
    > > A *** wie czemu podaja. Moze licza ze bedzie podlaczony stale i boja
    >
    > > sie przeladowania.
    >
    > > Bo faktycznie - w samochodzie alternator daje stale napiecie a prad
    >
    > > plynie jaki chce. No nie calkiem - alternator ma wydajnosc
    >
    > > ograniczona, ale to potrafi byc dzis i 100A ...
    >
    >
    >
    > Du�y pr�d p�ynie tylko przez moment i o ile akumulator jest w dobrym stanie
    >
    > nie jest to problemem to jesli odpalamy z kabli akumulator ca�kowicie
    >
    > padni�ty i jeszcze mocno zasiarczony to przyspieszamy jego degradacje w
    >
    > mocno przyspieszonym tempie. Jesli nam zalezy na akumulatorze bo np. nie
    >
    > mamy kasy na nowy to trzeba go ladowac jak najmniejszym pradem.

    Ładując prądem 200mA akumulator 60Ah bez problemu można dojąć do 17V na klemach jeśli
    prostownik nie ma ograniczenia napięcia. Akumulatorowi rozruchowemu nie szkodzi prąd
    tylko napięcie. To ze mały prąd to jakiś mit w przypadku akumulatorów rozruchowych.
    Są prostowniki rozruchowe. Mogą dać 100A i więcej. Ale przy 14,5V na klemach
    przestają ładować. Zachowują się dokładnie tak jak układ ładowania w samochodzie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: