    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 19 Dec 2014 05:00:22 -0800 (PST)
    Subject: Re: Uprawnienia "służb" energetycznych
    From: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 grudnia 2014 10:07:34 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > No własnie zatrudnili takich "ze śmietnika" - gdybyś ich nie wpuścił do
    > dalszych pomieszczeń, to mogliby Ci tylko grzecznie powiedzieć
    > "przepraszam". Jakakolwiek szamotanina i panowie lądują w policyjnym
    > areszcie. Po wezwaniu policji jeszcze oni sami mieliby kłopoty, zresztą
    > pewnie nawet nie dzwoniliby na 997.
    > Co by było, gdyby otworzyłby im nieletni? Mnie jako naprawiacza TV
    > uczono, że pod żadnym pozorem nie wolno wchodzić do mieszkania, gdy
    > otwiera dziecko. Nawet jeżeli mówi, że mama je w tym celu pozostawiła.
> [...]

    Przy okazji szukania czegoś w necie trafiłem na artykuł o wyłapywaniu nieprawidłowych
    podłączeń przed licznikiem. Jeśli liczniki posiadają zdalną możliwość wyłączenia za
    licznikiem to każą licznikom na kilka okresów wyłączyć napięcie u odbiorcy i w tym
    czasie wpuszczają w sieć przebieg o częstotliwości kilkuset kiloherców, sprawdzają
    impedancję i porównują ze zmierzoną jak byli pewni że jest ok. Pewno w Polsce to
    łabędzi śpiew bo nie przypuszczam żeby tanie liczniki elektroniczne miały w środku
    styczniki do odłączenia odbiorców. Na oko za małe są.