  • Data: 2014-04-18 10:21:56
    Temat: Re: Uchwyt wiertarski
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Zaraz, zaraz - bo obok piszesz, że zderzakiem jest plastikowa tulejka
    > nasuwana
    > na chwyt (takie rozwiązania jak w dentalu), to rozumiem, że cena nie wynika
    > z samego - prymitywnego skądinąd rozwiązania- tylko z tego, że jest
    > węglikowe narzędzie.

    Ta tulejka jest już z wiertłem sprzedawana i zapewne zawsze jednakowo od
    ostrza oddalona - tak sądzę.

    > Czyli jeśli znajdzie się narzędzie z HSS, to będzie taniej czy chodzi o
    > coś innego?
    > PS
    > Nie dla każdego widia jest zaletą :-)

    Masz rację, jak nie ma zalety, to cena staje się wadą.
    Pisałem o znanym mi gotowym rozwiązaniu, wcale nie twierdzę że to
    jedyne. Jak się teraz zastanawiam, to nie przypominam sobie HSS-ów na
    pogrubionym trzonku.
    Jaką zaletę ma HSS na maszynach sterowanych? Wiem, że maszyny z luzami
    na osiach wolą frezy HSS, są elastyczniejsze i nie wykruszają się tak
    szybko (pomijając też temat kierunku obróbki). Ale przy wiertłach tego
    problemu przecież nie ma. Napisał bym, że trwałość + szybkość skrawania
    rekompensują wyższą cenę, ale jestem świadom jaką żywotność ma zwykłe
    przyzwoite wiertło HSS-owe przy wierceniu w miękkich materiałach (nawet
    alu).

    Miłego.
    Irek.N.