  • Data: 2014-04-20 21:27:16
    Temat: Re: Uchwyt wiertarski
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 20 Apr 2014 08:15:35 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Wpisz do googla "closed loop stepper motor". Rozwiązań jest kilka, wszystkie na
    tyle proste że nikt nie nazwałby tego enkoderem. Prosta detekcja czy przeskoczył czy
    nie.

    Wpisalem, to mi wyskakuja rozwiazania z enkoderem lub jakies
    niewyrazne.

    > A jak myślisz po co jest enkoder na serwosilniku? On wręcz bez przerwy zwraca
    informację o błędzie.

    Ale blad chyba mniej poszarpany niz przy przeskakujacym krokowcu.

    >Serwo jest w poprawnym położeniu tylko w jednym przypadku: kiedy stoi (i ma stać).

    To chyba daloby sie poprawic.

    > Ja Ci opisałem zasadę działania, ilustrując to z sufitu wziętymi liczbami, dla
    uproszczenia okrągłymi. A Ty się będziesz teraz czepiał szczegółów, tak?

    Nie o szczegoly chodzi, tylko o wykorzystanie zasady noniusza.
    IMO - nie uzywa sie w sensorach ... choc w sumie pomysl ciekawy i dzis
    realizowalny.

    > A czemu temperatura jednego elementu miałaby się zmienić bardziej niż drugiego?

    Ale jeden z krzemu, a drugi z mylaru.
    Jeden grzeje dioda oswietlacza, drugi dobrze chlodzony powietrzem.

    > Znacznie prostsze to są kamerki w telefonach. Policz ile pikseli na sekundę trzeba
    odczytać żeby zrobić filmik full hd.

    Oszukuja na tym full HD. No i kosztuja wiecej niz drukarka :-)

    J.