  • Data: 2014-04-19 09:45:00
    Temat: Re: Uchwyt wiertarski
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, 17 April 2014 22:39:27 UTC+2, Irek N. wrote:
> [...]
    obrotem" to błędy sterowania a nie mechaniki.

> [...]
    >
    > Co do parametrów, nie znam sterowania, przy którym przekroczenie limitów
    >
    > jednej z osi dopuszczało by rozsynchronizowanie osi. Jak wrzeciono nie
    >
    > daje rady z dynamiką, to daje ile może, a posuwy się do tego dopasowują.
    >
    > Decyduje zawsze najgorsza z osi (w sensie najwolniejsza).
    >

    > Miłego.
    >
    > Irek.N.
    >
    > * wrzeciono ma na sobie enkoder (nie tacho czy inne draństwo, gdyż ważna
    >
    > jest pozycja), pozycja jest potrzebna do zmiany narzędzia, do pomiarów
    >
    > sądami pomiarowymi, wreszcie choćby do gwintowania wielokrotnego.

    Zgadzam się w 100%. A do maszyn w których sterowanie sobie z tym nie radzi, są
    dostępne różne wynalazki. Które zawsze są jakimś kompromisem, ale jeśli jakiś problem
    rozwiązują, to jest dla nich miejsce na rynku. Chociaż nie wiem jaka część z nich
    sprzedaje się z konieczności, a jaka- z powodu talentu sprzedawcy :-)