    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <7...@g...com>
    <588a0bb7$0$5150$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <5890c348$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <5891d03b$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <58921083$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    Subject: Re: Trudno wszystko przewidzieć
    Date: Wed, 8 Feb 2017 12:19:32 +0100

    W dniu czwartek, 2 lutego 2017 01:44:52 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >Ja tam widzę że wszystko spowszechniało. Jak chcesz przy takim
    >powszechnym spowszechnieniu wszystkiego mierzyć poprawę jakości usług
    >to musisz mieć jakąś uniwersalną miarę, niezależną od postępu
    >technicznego.

    No to mam - jak kiedys Owsiak fundowal USG szpitalowi na peryferiach,
    a w calym Wroclawiu bylo ich np 4, to bylo cos.
    Dzis, gdy USG w jednym szpitalu jest 5 na pietrze, to 6-te juz
    wrazenia nie robi.

    >Chyba nie rozumiesz o co w ogóle chodzi w WOŚP.
    >Ludzie dają kasę na WOŚP wcale nie dlatego że uważają że nasycenie
    >sprzętem jest takie albo śmakie.

    Dlaczegos jednak daja.
    A Ty mowisz, ze nie potrafimy sie zorganizowac.
    Owsiak potrafi :-)

    >No bo w Skandynawii nie zdarza się żeby ktoś palił na przystanku. W
    >Polsce to jest norma.

    Byc moze tam propaganda zrobila swoje i po prostu nie pala.
    Albo mandaty zrobily swoje i nie pala na przystanku.

    Ale zeby sie przekonac, to bys musial zapalic i poczekac na reakcje.

    Ja w kazdym badz razie gonil palaczy z przystanku nie bede, bo uwazam,
    ze to zle prawo im zakazalo :-)

    Ale punkt dla Ciebie - oni sie nie potrafia zorganizowac, listy
    podpisow zebrac i na rade miasta petycji zaniesc :-)

    >Głupie porównanie. Samo nadawanie dziadowskiej muzyki nie jest dla
    >nikogo szkodliwe ani irytujące.

    Ktos nadaje, aby ktos sluchal - sluchanie tez nie jest szkodliwe ani
    irytujace ?

    Ale ja tak samo patrze na palenie na przystanku - ani to szkodliwe,
    ani irytujace.
    Wiec czemu zakazane ?

    >No tak, tu masz całkowitą rację. Polacy (wszech) potrafią się
    >zorganizować.
    >Potem pokazywali ich średniowieczne zorganizowanie w holenderskiej
    >telewizji. Wzór do naśladowania dla narodów świata :-)

    W kwestii aborcji ?
    A kto powiedzial, ze to twoja racja jest lepsza, nie szanujesz
    demokratycznej decyzji spoleczenstwa ?

    >No ale rozumiesz że kiedyś to na jeziorze byłeś sam, a teraz ruch jak
    >na Place de la Concorde?

    Ciagle nie.

    >Na stoku też. Mi to wisi czy się rozpędzisz i wyrżniesz w drzewo, ale
    >nie mam zamiaru ubezpieczać się bo jakiś nawalony pojeb może na mnie
    >najechać i mi coś zrobić.

    Ale przeciez trzezwy tez moze najechac.
    Wprowadzic ograniczenia predkosci, czy w ogole zakazac narciarstwa -
    od tego tylko zlamania i inne wypadki powstaja :-P

    >No więc jaki był ten polski pomysł na wolność od sowietów?
    >Kapitalizm, socjalizm, robta co chceta, nie lękajcie się?
    >Czy może nie było żadnego pomysłu, a wyszło to co wyszło?

    Wyszlo co wyszlo. Ale czy moglo cos innego wyjsc ? Watpie.

    A polski pomysl ... jesli nawet jakis "socjalistyczny" byl w 1980/81,
    to kto go obalil ?
    Towarzysz spawacz, pod naciskiem moskiewskiego pomyslu na wolnosc.

    >W Chinach jest właśnie tak, a cały czas ta sama partia trzyma władzę.
    >Może Chińczycy mieli lepszy pomysł?

    Chinczyczy z Partii, czy wszystkich masz na mysli ?
    Bo Chinczycy z Partii to mogli popatrzec na Jaruzelskiego, na ZSRR, na
    Rumunie - i wyciagnac wnioski.

    Jak teraz Kim wyciagnie wnioski i stwierdzi, ze jak sie dogada z
    biznesmenami z Poludnia, to ludzie beda mieli prace i bedzie im sie
    zylo lepiej, a on bedzie mial raj, to tez nazwiesz "koreanskim
    pomyslem" ?

    Tylko co ten Kim dzieciom zostawi :-)

    >Może ani PZPR ani Solidarność nie miała kontaktu z rzeczywistością?
    >Poczytaj dzisiaj tamtą bibułę. Same farmazony!

    Jakie czasy, takie farmazony.

    >To wtedy z Polski wyjechało mnóstwo ludzi na Zachód, bo widzieli że
    >jeśli się coś zmieni to władza przejdzie z debili na złodziei, czy
    >tam odwrotnie, wszystko jedno.

    Ale masz na mysli ktory rok ?
    Choc akurat niezaleznie od roku przyczyny wyjazdu byly glownie
    ekonomiczne, pomijajac tych, ktorych wladza "wyrzucila".

    Ale ludzie nie patrzyli ze zlodzieje zastapia debili, tylko ze tam
    zarabia $1000, a tu $20. $50. $100. $200 - ciagle mniej niz 1000.

    >Tam też się nie ostał. Jak nie zapłacisz z własnej kieszeni za
    >ubezpieczenie od bezrobocia to potem nawet miski zupy nie dostaniesz.

    A nie jest obowiazkowe ? :-)

    >Ale mi nie chodzi o demokrację. Weź otwórz Meetupa, zobacz ile ludzi
    >spotyka się na mieście podyskutować o tym czy tamtym np. w Berlinie,
    >Kopenhadze czy
    >Wiedniu, a ile w Warszawie. A potem porównaj mniejsze miasta polskie
    >i niepolskie. Wreszcie zejdź do zupełnie małych miasteczek. Ja w
    >Polsce regularnie
    >bywam w miateczku na prowincji, 10.000 mieszkańców. Tam się
    >kompletnie nic nie dzieje! Cichosza.

    No, znajomy tak samo pisal o Zurychu. Przychodzi wieczor i tam sie nic
    nie dzieje :-)
    Znajomi Niemcy z kolei zachwyceni wroclawskim Rynkiem - godzina 22-ga,
    a tam ciagle dziki tlum.

    Meetupa nie znam, kluby dyskusyjne - to sie chyba skonczylo.
    Poza tym spojrz co my tu robimy - dyskutujemy, trzeba do tego spotykac
    sie w miescie ?

    Ale ja o takich przyziemnych sprawach - spoldzielnia mieszkaniowa,
    czynsze, parkingi, zarzadzenia ... cos, co powinno interesowac
    sasiadow ..

    >Spółdzielnia to forma własności podmiotu gospodarczego według prawa
    >spółdzielczego, wcześniej KSH, a nie miasto czy tam państwo.

    wiec kto jest posiadaczem ?

    >Tam nie ma żadnej demokracji.

    Wiec kto rzadzi ?

    >Tam jest kasa: wydawanie, zarabianie, oszczędzanie, marnotrawienie,
    >moja kasa, cudza kasa, dojenie, kantowanie, malwersacje,
    >sprzeniewierzanie.
    >To nie ta bajka. Nie te pojęcia.

    A ja bym napisal, ze jestes doskonalym przykladem na te polska
    dezorganizacje spoleczna, ktora tak ganisz.
    Mozna by wrecz rzec "homo sovieticus".

    Spoldzielnia, Oni, dojenie, kantowanie, malwersacje.
    A nie pomyslales, ze to jest _Moja_ spoldzielnia, gdzie _Ja_ wybieram
    zarzad i prezesa, ktory _dla_mnie _ ma pracowac.

    P.S. Takie spoldzielnie to nawiasem mowiac swietny przyklad, jak sie
    Polacy potrafia zorganizowac.
    Ale nie wszyscy - tylko prezes i jego klika. Ale potrafia :-)

    J.