eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTopic z dupy: sprzątacie czasem w autkach? › Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.bbs-scene.org!border4.nntp.dca.giganew
    s.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!news-out.readnews.com!tra
    nsit3.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 06 May 2013 12:53:55 +0200
    From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130328 Thunderbird/17.0.5
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
    References: <km441c$mem$1@news.icpnet.pl> <km4br9$a4u$1@node2.news.atman.pl>
    <518641c2$0$1252$65785112@news.neostrada.pl>
    <km5pnq$s0d$1@news.vectranet.pl>
    <51867f99$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <km60n8$qk$2@mx1.internetia.pl> <km6dh5$7an$1@node2.news.atman.pl>
    <km6el7$db1$1@mx1.internetia.pl> <km6fti$9k5$1@node2.news.atman.pl>
    <km6gmb$jkf$2@mx1.internetia.pl> <km6gfa$b6c$2@node1.news.atman.pl>
    <km6h51$ldf$1@mx1.internetia.pl> <km6gnl$b6c$4@node1.news.atman.pl>
    <1...@m...org> <5187489b$0$1266$65785112@news.neostrada.pl>
    <1uoth4sqq38p3$.dlg@myjk.org>
    <5...@p...pl.invalid>
    <km7omh$htp$1@node1.news.atman.pl>
    <51876d83$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    <1pzf38ng809rc$.dlg@myjk.org>
    In-Reply-To: <1pzf38ng809rc$.dlg@myjk.org>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 32
    Message-ID: <51878bc5$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 77-253-243-190.adsl.inetia.pl
    X-Trace: 1367837637 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1225 77.253.243.190:3602
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2490922
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 2013-05-06 12:04, *Myjk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    >> Działa, ale nie zawdzięczasz tego sercu klimatyzacji
    >> czyli sprężarce i parownikowi, a temu że podnosisz
    >> temperaturę, czyli obniżasz wilgotność względną.
    >
    > Oj, oj. ;P Oczywiście działa to trochę na okrętkę, bo zimne powietrze
    > najpierw jest nagrzewane od nagrzewnicy silnika, ale dalej to już działa w
    > klasyczny sposób jakby na dworzu było +40: czyli powietrze jest chłodzone
    > na parowniku co prowadzi siłą rzeczy do jego osuszenia.

    Nie jestem w stanie sobie wyobrazić czegoś tak zaprojektowanego, ale
    nawet pomijając ten szczegół to pamiętaj, że parownik to tylko mały
    fragment układu klimatyzacji - sprężarka, przewody ciśnieniowe,
    kapilara, skraplacz - nie da się tego wszystkiego ogrzać, zresztą nie ma
    po co :).

    > W zimie powietrze
    > jest stosunkowo suche, stąd układ działa całkiem wydajnie i bez nadmiernego
    > obciążenia w porwónaniu z latem. Dlatego nie ma się co bać używać klimy w
    > zimie. Tymbardziej, że dywaniki szybciej schną skoro mają gdzie oddawać
    > wilgoć -- po 30 min. jazdy są już suche i nie trzeba nic wylewać. :P

    Całkowita zgoda (sam mam włączoną klimę cały rok), ale jeszcze raz -
    sprężarka i parownik nie suszą wtedy - robi to podgrzane powietrze.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: