  • Data: 2013-05-06 12:53:55
    Temat: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2013-05-06 12:04, *Myjk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Oj, oj. ;P Oczywiście działa to trochę na okrętkę, bo zimne powietrze
    > najpierw jest nagrzewane od nagrzewnicy silnika, ale dalej to już działa w
    > klasyczny sposób jakby na dworzu było +40: czyli powietrze jest chłodzone
    > na parowniku co prowadzi siłą rzeczy do jego osuszenia.

    Nie jestem w stanie sobie wyobrazić czegoś tak zaprojektowanego, ale
    nawet pomijając ten szczegół to pamiętaj, że parownik to tylko mały
    fragment układu klimatyzacji - sprężarka, przewody ciśnieniowe,
    kapilara, skraplacz - nie da się tego wszystkiego ogrzać, zresztą nie ma
    po co :).

    > W zimie powietrze
    > jest stosunkowo suche, stąd układ działa całkiem wydajnie i bez nadmiernego
    > obciążenia w porwónaniu z latem. Dlatego nie ma się co bać używać klimy w
    > zimie. Tymbardziej, że dywaniki szybciej schną skoro mają gdzie oddawać
    > wilgoć -- po 30 min. jazdy są już suche i nie trzeba nic wylewać. :P

    Całkowita zgoda (sam mam włączoną klimę cały rok), ale jeszcze raz -
    sprężarka i parownik nie suszą wtedy - robi to podgrzane powietrze.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om