-
Data: 2013-05-06 14:12:16
Temat: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
Od: "Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:51879b83$0$1211$65785112@news.neostrada.pl...
> Dnia 2013-05-06 13:12, *Myjk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>>> ale nawet pomijając ten szczegół to pamiętaj, że parownik to tylko
>>> >mały fragment układu klimatyzacji - sprężarka, przewody ciśnieniowe,
>>> >kapilara, skraplacz - nie da się tego wszystkiego ogrzać, zresztą nie
>>> >ma po co:).
>> No właśnie. Nie ma po co, zatem po co o tym wspominasz?
>
> Bo po co osuszać bardzo suche powietrze?
>>
>>> >Całkowita zgoda (sam mam włączoną klimę cały rok), ale jeszcze raz -
>>> >sprężarka i parownik nie suszą wtedy - robi to podgrzane powietrze.
>> Podgrzane powietrze to podgrzane i tylko podgrzane -- nadal jest wilgotne
>> tak samo jak zimne. Później dodatkowo ciepłe powietrze może być osuszone
>
> Gdybym był złośliwy to bym Cię do szkoły odesłał, tak to tylko poproszę o
> doczytaniu co to jest wilgotność względna :)
>
>> przez parownik (kosztem utraty części ciepła). Zawsze przy tym procesie
>> jednak działa kompresor i powietrze jest przepuszczane przez parownik
>> (zresztą zawsze jest przepuszczane przez parownik tylko ten nie zawsze
>> "chłodzi").
>>
>> Że powietrze nie leci zimne to tylko dlatego, że powietrze w zimie jest
>> suche, a ponadto na parownik trafia bardzo gorące powietrze z
>> nagrzewnicy.
>
> Gdybym się lepiej znał, albo miał czas na research to bym może głośniej
> zaprotestował, a tak to tylko poproszę o schemat tak niedorzecznie
> zbudowanego układu klimatyzacji, bo mi się wydaje, że jest albo odwrotnie,
> albo są to oddzielne układy (ze schłodzonym powietrzem miesza > się ciepłe
> z zewnątrz lub z nagrzewnicy), bo najpierw grzanie, a potem chłodzenie
> jest zupełnie porąbanym pomysłem od strony energetycznej moim zdaniem.
Właśnie tak jest w mazdach, ze względów oszczędnościowych (oszczędzają na
zatrudnianiu lepszych projektantów i na materiałach używanych do budowy
dodatkowego lub rozdzielenia pierwszego układu). Właśnie dlatego muszą
stosować welurowe dywaniki.
--
Miranda
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.13 14:15 Aleksander
- 06.05.13 14:19 Artur Maśląg
- 06.05.13 14:24 DoQ
- 06.05.13 14:28 Mirek Ptak
- 06.05.13 14:28 DoQ
- 06.05.13 14:29 DoQ
- 06.05.13 14:34 Mirek Ptak
- 06.05.13 14:39 Mirek Ptak
- 06.05.13 14:42 Artur Maśląg
- 06.05.13 14:49 DoQ
- 06.05.13 15:02 Mirek Ptak
- 06.05.13 15:12 Artur Maśląg
- 06.05.13 15:28 Maciek
- 06.05.13 15:30 h.w.d.p.
- 06.05.13 15:39 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=