eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTopic z dupy: sprzątacie czasem w autkach? › Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
  • Data: 2013-05-06 14:12:16
    Temat: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
    Od: "Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:51879b83$0$1211$65785112@news.neostrada.pl...
    > Dnia 2013-05-06 13:12, *Myjk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >>> ale nawet pomijając ten szczegół to pamiętaj, że parownik to tylko
    >>> >mały fragment układu klimatyzacji - sprężarka, przewody ciśnieniowe,
    >>> >kapilara, skraplacz - nie da się tego wszystkiego ogrzać, zresztą nie
    >>> >ma po co:).
    >> No właśnie. Nie ma po co, zatem po co o tym wspominasz?
    >
    > Bo po co osuszać bardzo suche powietrze?
    >>
    >>> >Całkowita zgoda (sam mam włączoną klimę cały rok), ale jeszcze raz -
    >>> >sprężarka i parownik nie suszą wtedy - robi to podgrzane powietrze.
    >> Podgrzane powietrze to podgrzane i tylko podgrzane -- nadal jest wilgotne
    >> tak samo jak zimne. Później dodatkowo ciepłe powietrze może być osuszone
    >
    > Gdybym był złośliwy to bym Cię do szkoły odesłał, tak to tylko poproszę o
    > doczytaniu co to jest wilgotność względna :)
    >
    >> przez parownik (kosztem utraty części ciepła). Zawsze przy tym procesie
    >> jednak działa kompresor i powietrze jest przepuszczane przez parownik
    >> (zresztą zawsze jest przepuszczane przez parownik tylko ten nie zawsze
    >> "chłodzi").
    >>
    >> Że powietrze nie leci zimne to tylko dlatego, że powietrze w zimie jest
    >> suche, a ponadto na parownik trafia bardzo gorące powietrze z
    >> nagrzewnicy.
    >
    > Gdybym się lepiej znał, albo miał czas na research to bym może głośniej
    > zaprotestował, a tak to tylko poproszę o schemat tak niedorzecznie
    > zbudowanego układu klimatyzacji, bo mi się wydaje, że jest albo odwrotnie,
    > albo są to oddzielne układy (ze schłodzonym powietrzem miesza > się ciepłe
    > z zewnątrz lub z nagrzewnicy), bo najpierw grzanie, a potem chłodzenie
    > jest zupełnie porąbanym pomysłem od strony energetycznej moim zdaniem.

    Właśnie tak jest w mazdach, ze względów oszczędnościowych (oszczędzają na
    zatrudnianiu lepszych projektantów i na materiałach używanych do budowy
    dodatkowego lub rozdzielenia pierwszego układu). Właśnie dlatego muszą
    stosować welurowe dywaniki.

    --
    Miranda

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: