  • Data: 2013-05-06 13:12:48
    Temat: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 06 May 2013 12:53:55 +0200, Mirek Ptak

    > Nie jestem w stanie sobie wyobrazić czegoś tak zaprojektowanego,

    To może rozbierz układ -- zobaczysz na własne oczy i nie będziesz musiał
    używać wyobraźni. :P

    To jest proste jk drut. Powietrze jest pobierane na podszybiu, leci przez
    filtr kabinowy dzięki wentylatorowi. Jest rozdzielane i leci na nagrzewnicę
    (gdzie zbiera przykładowo 50 stopni), reszta nieogrzana leci do mieszalnika
    -- tam wg nastaw kompa/użytkownika czy innych potrzeb jest mieszane w
    odpowiednich proporcjach z powietrzem ciepłym, albo jest puszczane bez
    ciepłego, albo jest puszczane samo ciepłe itd. Tak wymieszane powietrze
    trafia na parownik i jest oziębiane (i tu też osuszane). Wylatuje do kabiny
    mając np. 33 stopnie (czyli traci w procesie około 17).

    > ale nawet pomijając ten szczegół to pamiętaj, że parownik to tylko
    > mały fragment układu klimatyzacji - sprężarka, przewody ciśnieniowe,
    > kapilara, skraplacz - nie da się tego wszystkiego ogrzać, zresztą nie
    > ma po co :).

    No właśnie. Nie ma po co, zatem po co o tym wspominasz?

    > Całkowita zgoda (sam mam włączoną klimę cały rok), ale jeszcze raz -
    > sprężarka i parownik nie suszą wtedy - robi to podgrzane powietrze.

    Podgrzane powietrze to podgrzane i tylko podgrzane -- nadal jest wilgotne
    tak samo jak zimne. Później dodatkowo ciepłe powietrze może być osuszone
    przez parownik (kosztem utraty części ciepła). Zawsze przy tym procesie
    jednak działa kompresor i powietrze jest przepuszczane przez parownik
    (zresztą zawsze jest przepuszczane przez parownik tylko ten nie zawsze
    "chłodzi").

    Że powietrze nie leci zimne to tylko dlatego, że powietrze w zimie jest
    suche, a ponadto na parownik trafia bardzo gorące powietrze z nagrzewnicy.
    I tak w lato masz zrobić z 32 stopni na zewnąrz przykładowo 15 a w zimie 33
    stopnie z 50. Jedno i to samo jak widzisz, zasada jest też taka sama.

    --
    Pozdor Myjk