  • Data: 2024-07-23 10:42:06
    Temat: Re: Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 22 Jul 2024 14:26:47 -0500, ptoki wrote:

    > Ta. cnc wytnie w piance, balsie.

    Tak, ale niekoniecznie tak prosto.
    Skrzydło by trzeba chyba frezować do potrzebnego kształtu.

    Bo wersja druga - frez palcowy długosci pół metra, niech wytnie profil
    skrzydła "od strony bocznej".

    A laserek? Moze wycinac w grubej piance ? moze nie 50cm, ale choc 30 ?

    3d druk moze wyciac szablony a potem
    > mozna wycinac juz nozykiem. Czasem z szablonu moze byc szybciej niz z
    > cnc. Ale mysle ze nie duzo.

    Albo zrobi dźwigar z żebrami :-)

    > Male to sie ta folijka sciagana z wody robi. I gumke z japonii zamawia :)

    Nie bedę w japonii zamawial. Gumka z CNC czy 3D ? :-)

    > cnc lubie z tego powodu ze starczy doslownie pare kresek wrzucic do
    > cad-a (ja uzywam inkscape) i jak calosc procesu jest dobrze ustawiona
    > (CAM, sterownik maszyny) to wszystko wychodzi dokladnie.

    Niewątpliwie. Ale dokładność kosztuje :-(

    > To satysfakcjonujace jak calosc sie elegancko laczy, wszystko pasuje.
    > I wkurzajace jak sie wpusta zrobilo odwrotnie i zamiast dziury jest
    > wypust. :)

    A to chyba jakis błąd programu CAD.
    Nie było widać na projekcie, ze nie pasuje ? :-)

    > druk 3d ma podobnie. Nie dziwie sie ludziom ze sa zafascynowani jak
    > sciagaja z blatu przedmiot i on elegancko sie kreci, laczy, spina itp.

    Też im sie nie dziwię.
    Pytanie tylko na ile z 3D jest to "elegancko" :-)

    > To chyba lepiej goracym nozem :)
    > Mozna go zamocowac na drukarce 3d :)

    Własciwy byłby gorący drut.
    Ale to trzeba sobie spejalistyczną maszynę do tego zrobić :-)

    > W sumie max 8kg. Nie zeby tachac to kilometrami.
    > Jakby raczka byla za cienka to bym docial pogrubienia z deseczki.
    > Zaleta tego jest taka ze oryginalna geometrie otworu juz mam wiec co bym
    > dorobil bylo by idealnie.
    >
    > To wlasnie bylo podstawa tych twierdzen o redolucji druku 3d. Masz
    > geometrie to zaprojektujesz tak zeby pasowalo. I bedzie pasowac.
    > Czyli kowalski ma wieksza szanse zrobic dobrze bez doktoratu.
    >
    > No ale jednak nie zażarło...

    Coś tam ludzie robią.

    > Moze nie wyjsc. Sklejka duzo wytrzymalsza od plastiku.

    Plastik ogólnie nie taki słaby. Ten z wtryskarki.

    W koncu np fotele ogrodowe są z plastiku, dla dorosłych.

    > I duzo dluzej sie drukuje.

    Dopóki znośnie, to znośnie :-)

    >No i filament drozszy.

    A gdzie się teraz sklejkę kupuje?
    Bo w Castoramie to bardzo droga :-)

    > Ta, duzo dysz trzeba, drogie sie robi.

    Oj tam - projekt jeden, a drukarka może ich zrobić i tysiąc :-)

    A na CNC nie ma problemów ?

    J.