  • Data: 2024-07-23 13:39:24
    Temat: Re: Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.07.2024 o 10:42, J.F pisze:

    > Tak, ale niekoniecznie tak prosto.
    > Skrzydło by trzeba chyba frezować do potrzebnego kształtu.

    Jak chcesz robić lite, to tak. Wierszowanie, trwa długo, ale krócej niż
    wydruk.

    > Bo wersja druga - frez palcowy długosci pół metra, niech wytnie profil
    > skrzydła "od strony bocznej".

    A to SF. Chyba, że podparte na obu końcach. Gorącym drutem modelarze tną.

    > A laserek? Moze wycinac w grubej piance ? moze nie 50cm, ale choc 30 ?

    Chyba nie istnieją.

    > 3d druk moze wyciac szablony a potem

    Gorącym drutem.

    > Albo zrobi dźwigar z żebrami :-)

    Jak chcesz iść w branże lotniczą, to lepiej laser CNC, taki 10-20 W
    sklejką kilku mm przepali.

    > Nie bedę w japonii zamawial. Gumka z CNC czy 3D ? :-)

    > Niewątpliwie. Ale dokładność kosztuje :-(

    Ale tylko Twój czas. Jaką maszynę CNC amatorską ni kupisz, to z
    dokładności jej samej będziesz zadowolony.

    > A to chyba jakis błąd programu CAD.
    > Nie było widać na projekcie, ze nie pasuje ? :-)

    Błąd człowieka. Pisał, że rysuje w Inkscape i tam nie widzi tego w 3D
    złożonego i może coś umknąć przy rysowaniu w 2D.
    Dlatego opanowanie jakiegoś programu 3D tylko same plusy przyniesie.

    > Też im sie nie dziwię.
    > Pytanie tylko na ile z 3D jest to "elegancko" :-)

    Nie na tyle, aby to miało zastosowanie jako widoczny element wystroju
    mieszkania bez dodatkowej obróbki, A plastiki źle się szlifuje.

    > Własciwy byłby gorący drut.
    > Ale to trzeba sobie spejalistyczną maszynę do tego zrobić :-)

    Nie taka specjalistyczna. Ramka prowadzona ręcznie po szablonie.

    > Coś tam ludzie robią.

    Drukują "domy". Zastanawia mnie, że nie wpadli na pomysł, aby przy
    głowicy drukującej było aktywne urządzenie, które będzie zacierało te
    widoczne warstwy.

    > Plastik ogólnie nie taki słaby. Ten z wtryskarki.
    >
    > W koncu np fotele ogrodowe są z plastiku, dla dorosłych.

    Klapnij sobie na taki fotel gdy stoi na śliskich płytkach.
    Nogi rozjadą się jak żyrafie u wodopoju.

    > Dopóki znośnie, to znośnie :-)

    > A gdzie się teraz sklejkę kupuje?
    > Bo w Castoramie to bardzo droga :-)

    Sklejka ogólnie jest droga. A do zabawy to w hurtowniach mają sklejką
    opakowaniową, którą na czas transportu zabezpieczają palety.
    Magazynierzy często tym handlują. Ale to trzeba poszukać hurtowni, mieć
    czym przyciąć, bo do osobówki nawet mały foramat nie wejdzie.

    >>> P.S

    > Oj tam - projekt jeden, a drukarka może ich zrobić i tysiąc :-)

    Dysze? Tam tylko kapie woda, nie są sterowane.

    > A na CNC nie ma problemów ?

    Są inne. Np. jak tanie CNC i nie ma enkoderów, to może się pogubić.

    Robert