  • Data: 2024-07-26 13:33:02
    Temat: Re: Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 16 Jul 2024 16:41:13 -0500, ptoki napisał(a):

    > To sie robi inaczej.
    > Piszesz kod tak aby skladal sie z paru plikow i pierwszy puszczasz taki
    > co toczy duzy material.
    > Kolejny jest kontynuujacy toczenie od mniejszej srednicy.
    > Ostatni jest taki co ma pracowac zawsze.
    >
    > I po prostu nie ladujesz i nie uruchamiasz tego co jest niepotrzebny.
    >
    > Albo w praktyce sie po prostu sztywno ustawia ze pracujemy na walkach fi
    > 120mm i tyle.
    >
    > To jeden z powodow dla ktorych cnc nie jest tak latwe jak plytki z pcbway.

    Ok, ale ja pisałem w kontekście tego:

    "(...)
    przysłałem format z jakiego umie to musiałem się przypominać i
    dopominać o zrobienie. Zrobił ale z ceną zaporową. Gdy wysłałem drugi
    projekt do zrobienia nawet już nie odpowiedział na maila. 70 lat po
    wojnie, wszystko już zrobione a ja jeszcze coś wymagam....
    (...)"

    Czyli Marek wymyślił sobie projekt i go opracował, nie wiedząc, jaki
    materiał będzie założony do obrabiarki.
    Więc w uproszczeniu: może się okazać, że albo nóż będzie długo toczył
    powietrze, albo zacznnieie toczyć wenwnątrz materiału, bo ten jest większy,
    niż Marek przewidział.

    Ale moje myślenie raczej jest błędne, gdyż tokarz powinien dostać także i
    wymiary surówki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam